וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר ננעל בירידות: החברה לישראל השילה 5.3%

נתן שבע

10.9.2009 / 17:05

מדד ת"א 25 איבד 1.1% ל-965 נקודות, ת"א 100 השיל 1% ל-895 נקודות ומדד התל טק ירד ב-0.7%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל

עוד יום תנודתי עבר על הבורסה. המסחר נפתח בעלייה של 1% בעקבות העליות בארה"ב אמש אם כי צניחה במניית החברה לישראל לאור הסדר חוב מתקרב בצים, ירידות במניות הנדל"ן ושינוי מגמה באירופה העבירו את הבורסה לירידות. מדד ת"א 25 איבד 1.1% 965 נקודות, מדד ת"א 100 השיל 1% ל-895 נקודות, ומדד התל טק 0.7%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל.

השבוע איבד ת"א 25 0.6% ומדד תל אביב 100 ירד ב-1%. הבורסה נעה בחודש האחרון ברצועה צרה של 950- 1004 נקודות וגם השבוע היא שמרה על טווח מסחר צר .נראה כי על עוד לא יגיעו נתונים חדשים על הכלכלה האמריקאית ייעצר הראלי שעשו עד כה בורסות העולם.

עם זאת, אין להתעלם מהעובדה כי תוך שבועיים שתיים מענקיות הגדולות אפריקה ישראל וצים מתכננות להגיע להסדר עם בעלי האג"ח. אם הטרנד הזה, יימשך הסדרים שכאלה יילחצו על הבורסה. מדדי התל בונד נלחצו גם בעקבות זאת מאז ההודעה של אפריקה ומאז ועד היום מדדי התל בונד ירדו עד 3.5%.

נתון בולט השבוע היתה הירידה בהיקפי מחזורי המסחר מה שיכול להסביר חלק מהתנודתיות בבורסה. נראה כי גם הציבור והמוסדיים שהגדילו את רכיב המניות בחודשים האחרונים עברו לפוזיציה של המתנה על הגדר.

הסיפור המרכזי של היום היה החברה לישראל. החברה שלחה אתמול לבורסה את ההודעה המפורטת בדבר תוכנית ההבראה אותה היא מתכננת לצים ובכללותה להגיע להסדר עם בעלי האג"ח ונושיה האחרים. מדובר בהסדרים הכוללים דחיית חוב תמורת תוספת ריבית, השתתפות ברווחי צים תמורת ויתור על החוב או קבלת מניות בצים, כאשר בעתיד הכוונה גם להנפיק אותה. המניה ריכזה צנחה ב-5.4%.

זרוע אחרת של החברה לישראל, כי"ל זכתה שלשום לאמון רב מצד המשקיעים והבטיחה גיוס של 670 מיליון שקל. היום בניגוד לבעבר ריכזה החברה מחזור נמוך יחסית של 50 מיליון שקל.

מי שממשיך לאבד גובה הוא מדד הנדל"ן שאיבד עוד 2.5%, עדיין בעקבות פרשיית אפריקה ישראל. המדד איבד השבוע 5% ובסך הכל ירד המדד ב-15% מאז הפרשייה של אפריקה.

אתמול ניסה אליעזר פישמן, בעל השליטה בכלכלית ירושלים ומנהלה, להרגיע את המשקיעים. בכנס משקיעים נאמר כי כלכלית תעמוד בכל התחייבויותיה בשנתיים הקרובות. למרות זאת, המניה ירדה ב-5%.

מגמה שלילית אחזה גם במניות הבנקים שאיבדו. הפועלים איבדה 2.3% ולאומי ירדה ב-1.5%.

מאינד תקבל כ-18.5 מיליון דולר במסגרת הסדר עם הבנק שמכר לה ARS. המניה זינקה היום ב-38% ושווייה לאחר הזינוק עומד על 106 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully