וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלפרון פיתה קטינים להמר וסחט אותם"

איילה חננאל

10.9.2009 / 16:27

אלעד אלפרון, בנו של יעקב, הולך בדרכי המשפחה. בית המשפט לנוער האריך את מעצרו ב-7 ימים בחשד שהקים רשת הימורים, סחט ואיים על קטינים שהיו חייבים לו כסף

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

מעצרם של אלעד אלפרון, בן משפחת אלפרון נוסף וצעיר שהיה בקשר עמם הוארך היום (חמישי) בשבעה ימים בבית המשפט לנוער בתל אביב. על פי החשד, ניהלו השלושה אתר הימורים לא חוקי, הלוו כספים בריבית גבוהה וסחטו באיומים חייבים שלא עמדו בתשלום. נציגו של אלעד אלפרון, עו"ד יניב שגב, הכחיש בדיון את החשדות נגדו.

בדיון בהארכת המעצר נחשפה השיטה בה פעלה החבורה לסחיטת כספים מצעירים באזור השרון. על פי החשד, השלושה פיתו קטינים להמר באמצעות אתר אינטרנט שהקימו ובאמצעות שליטה באתר, זייפו את תוצאות המשחקים. בשל כך, הפסידו המהמרים כספים שלוו מהאלפרונים מלכתחילה. במקרים בהם לא הצליחו החייבים להחזיר את החוב, שלחו האלפרונים חשוד נוסף בפרשה לאיים על הצעירים.

"קטינים רבים באזור השרון נפלו בתקופה האחרונה להימורים ואנחנו חושדים כי יש קשר ישיר לאתר של האלפרונים", טען נציג המשטרה, מפקח יוני חג'ג'. אלעד אלפרון הכחיש עם תחילת הדיון כל קשר למעשים ואמר ש"המשטרה עושה צחוק מעצמה".

באחד המקרים שהוצג בדיון סופר כי אלעד אלפרון הלווה 20,000 שקלים בריבית בגובה של 60% לנער בן 16 שהפסיד את כספו בהימורים. משהצעיר לא עמד בתשלום חוב הגבוה, שבשל גובה הריבית הצטבר מידי יום, שלח אליו אלפרון את החשוד הרביעי שילחץ עליו להשיב את החוב. מהארכת המעצר עולה כי כאשר נשלח החשוד הרביעי לאיים על הנער, ביקש מהאלפרונים אישור "לשבור לו את הידיים והרגליים".

"לאחר מות אביו, אלעד ירש חובות של אנשים שלוו מאביו כספיו ונותרו חייבים. במקביל הוא נאלץ לדאוג לזרם חדש של מוזמנים על מנת לכלכל את המשפחה מרובת האחים", סיפרו בימ"ר ת"א. "אחיו הבכור דרור בדיוק הורשע בעבירות של סחיטה באיומים ונשלח למאסר של עשרה חודשים, וכל הנטל נפל על אלעד", אז על פי החשד, חבר לבן משפחה נוסף,קטין בן 17.5 שהורשע אף הוא בעבר בסחיטה באיומים ולרן קפלן, צעיר בן 18 מרעננה, וביחד הקימו השלושה אתר הימורים".

רן היה אחראי על פיתוי בני הנוער להימורים באתר, בעוד אלעד ובן משפחתו היו אחראים לניהלו ולהלוואות הכספים למי שהפסידו במשחקים והפכו לחייבים. כאשר היה אחד המהמרים נכנס לחובות, היה רן מפנה אותו לאלעד ולבן משפחתו, ואלה היו מלווים להם כספים בריביות של עד שבעים אחוז. אך גם כאשר היו מצליחים חלק מבני הנוער לשלם את חובם עד תום, נמצאו סיבות לסחוט מהם עוד ועוד כספים" אמרו בימ"ר ת"א.

אין זו ההסתבכות הראשונה של אלעד אלפרון, אשר אמור לשהות כעת במעצר בית בבית אמו אהובה שברעננה. בחודש מאי הוגש נגדו כתב אישום בגין סחיטה באיומים של בעל חברת משקאות שנקלעה לקשיים כלכליים. במקביל, הוגשה נגדו בקשה למעצר עד תום ההליכים, הפעם בגין מקרה נוסף של קשירת קשר לסחיטה באיומים של מתווך של נכסי נדל"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully