וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: רמת האירוח בצימרים תדורג

קובי מנדל

10.9.2009 / 16:35

הרשות לפיתוח הגליל, משרד התיירות ועמותות התיירות כבר החלו בפרויקט. תהליך זה יסייע להתאים את ענף הצימרים בארץ לתיירות הנכנסת ולנופשים בארץ

הרשות לפיתוח הגליל, משרד התיירות ועמותות התיירות החלו בפרויקט ראשון מסוגו בארץ של דרוג את האירוח הכפרי בישראל (צימרים) על פי רמות אירוח (IBB (Israel Bed&Breakfast. תהליך זה, בשילוב מערכת ניהול, יסייעו לתיירנים להתאים את ענף הצימרים בארץ לתיירות הנכנסת, ויאפשר גם לנופשים מישראל לקבל מושג על רמת האירוח הצפויה להם בצימר.

מערכת דירוג ה-IBB, בוחנת 140 קריטריונים שונים בהתאם לתקנים בינלאומיים ומדרגת את חדרי האירוח לרמות של B, A ו- C. בין הקריטריונים: סוג הכרית, סוג המזרן, ניקיון במקומות לא קונבנציונאליים, מרחק הצימר מהלול או הרפת, גודל החדר, רעש המזגן, אמת בפרסום והתאמה במחיר.

מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל אורנה הוזמן-בכור, מסרה לוואלה! חדשות כי הדרוג ייצור אמת בפרסום, כך שמי שיזמין צימר יקבל את מה שהובטח לו באתר. נציגי משרד התיירות שיעניקו לבעלי הצימרים את ההסמכה לקבל דרוג, מתכוונים בעוד כשנה לשוב לאותם צימרים כדי לבחון אם אמות המידה המחייבות אותם נשארו כשהיו ולא חל פיחות ברמת הצימרים.

במהלך העשור האחרון צמח מאד ענף הצימרים בישראל. כיום ישנם בארץ כ-8,000 חדרי אירוח, כאשר מרביתם נמצאים בצפון. הקהל הישראלי נופש בעיקר בסופי שבוע, חגים וחופשים, נתון שמשמעותו, תפוסה שנתית של כ - 35%. הצורך בקליטת אורחים מחו"ל הביאה לבניית מערכת ניהול אשר תענה על צרכי סוכני הנסיעות והתיירות על בסיס סטנדרטים בינלאומיים.

לקראת קבלת הדרוג, בעלי הצימרים עוברים סדנא וביקורת באתר עצמו באמצעות יועץ המוכר על ידי משרד התיירות. בסוף התהליך, הם מתחברים למערכת ממוחשבת המאפשרת גלישה ברשת המציגה את דירוג הצימר, מחיר הלינה ופניות הצימר. מחוץ לחדר הצימר נתלה שלט המצביע על השתתפותו בפרויקט הדירוג ותעודה המעידה על דירוגו. המערכת מאפשרת הן לתייר פרטי והן לסוכן התיירות נגישות ישירה לתיירן, המחובר באמצעות מחשב פאלם למערכת הזמנות און ליין במשך 24 שעות ביממה.

הצטרפות לפרויקט מחייבת את התנאים הבאים: חברות בעמותת תיירות, היתרים / רישוי כדין (עד 3 יחידות כולל – היתרי בניה, מ- 4 יחידות – רשיון עסק) והשתתפות בסדנת הכנה בת יום אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully