וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם התחקיר: התרסקות הצוקית - טעות אנוש

יהושע בריינר

10.9.2009 / 14:37

צוות החקירה שהקים מפקד חיל האוויר, לבדיקת סיבות תאונת מטוס הצוקית באוקטובר 2008 קבע כי התאונה נגרמה כתוצאה מטעות אנוש. ממצאי התחקיר הוצגו למשפחות השכולות

תאונת מטוס הצוקית שבה נהרגו פרח טייס ומדריך טיסה בחיל האוויר באוקטובר 2008 נגרמה כתוצאה מטעות אנוש, כך קבע היום (חמישי) צוות חקירה מיוחד שהקים מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן.

אתמול נפגשו קצינים מהחייל עם המשפחות השכולות של סרן מתן אסא וסג"מ אילן כרמי שנהרגו בתאונה והציגו בפניהם את ממצאי התחקיר. התחקיר לא גילה כשלים טכניים במטוס ומצא כי הצוות שהטיס אותו היה כשיר לביצוע הטיסה. כמו כן תנאי מזג האוויר באותו היום היו טובים ומסקנת התחקיר הייתה שטעות של הטייס גרמה להתרסקות המטוס.

מטוס הצוקית התרסק באוקטובר 2000 במהלך טיסת מבנה של שני מטוסי צוקית בגובה נמוך בשטח אימון של צאלים. שני המטוסים, עמדו לשוב לבסיסם, כשהמטוס האחורי התרסק ולא הספיק להודיע על כך בקשר. המטוס הקדמי ראה את ההתרסקות והזניק את יחידת החילוץ של חיל האוויר.

מטוסי ה"צוקית", או "פוגה", הינם מטוסים משופרים מתוצרת צרפת. משנת 1960 משמשים המטוסים הוותיקים את חיל האוויר, אז שימשו גם כמטוסי קרב וכמטוסי הדרכה. בשנת 1981 עברו המטוסים שיפור משמעותי בתעשייה האווירית, שם המטוס הוסב ל"צוקית", ומאז הוא משמש את בית הספר לפרחי טיס בבסיס חיל האוויר בחצרים. המטוס יכול להגיע למהירות של 685 קילומטרים בשעה ולגובה של 5,000 מטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully