וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה מאסרו של רייפמן עד ליום שלישי

נורית רוט

10.9.2009 / 13:52

רייפמן יידרש לפרט היכן נמצאות המניות שבבעלותו. נאמנים המחזיקים במניותיו יידרשו להעבירן לידי המנהל המיוחד - עו"ד איתן ארז

שופט בית המשפט העליון חנן מלצר עיכב היום את מאסרו של יו"ר אמבלייז אלי רייפמן עד ליום שלישי הקרוב, אז יערך דיון נוסף בעניינו.

השבוע החליטה השופטת אלשיך להורות על מאסרו של רייפמן אם לא יעביר את מניות אמבלייז לידי המנהל המיוחד שמונה לנכסיו במסגרת הליכי פשיטת רגל שנפתחו נגדו עד ליום שלישי בצהריים. אלשיך מתחה ביקורת קשה על רייפמן וכינתה אותו "אדם מתוחכם שאינו חושש לשנות גרסות לפי העניין". היא ציינה כי אופציית המאסר הקבועה בפקודת ביזיון בית המשפט נועדה בדיוק לנושים מסוגו של רייפמן.

רייפמן רץ לבית המשפט העליון וביקש לעכב את ההחלטה על מאסרו, שכן לדבריו סד הזמנים שהוטל עליו בהחלטתה של אלשיך - 24 שעות להעברת המניות - הינו בלתי אפשרי לאור מורכבות ההליך של העברת המניות. לדבריו, עד שיקבל תשובות מהנאמנים בלונדון המחזיקים את המניות יחלפו מספר שבועות. השופט חנן מלצר נעתר לבקשתו ועיכב את החלטת המאסר עד אתמול.

השופט מלצר דחה בדיון את טענותיהם של באי כוחו של רייפמן, עורכי הדין שלומי תורג'מן ודורון אפיק, שהעברת המניות מדי הנאמנים למנהל המיוחד היא הליך מסובך ונזף בהם על שלא עשו מספיק כדי להביא להעברת המניות בהתאם לצו בית המשפט. לאור הצהרתו של עו"ד תורג'מן כי אתמול פנה במכתב ל-41 הנאמנים בו התבקשו, לאור קיומו של הליך משפטי, לפרט האם ובכמה מניות הם מחזיקים, היקשה מלצר: "מדוע הפנייה לנאמנים לא נעשתה עד 9 בספטמבר? מדוע היא לא נעשתה בתיאום עם המנהל המיוחד? מדוע לא כתבתם במכתב שקיים צו של בית משפט המחייב אותם להעביר את המניות ולא כתבם שאתם מבקשים להעביר את המניות למנהל המיוחד?".

עו"ד תורג'מן התקשה להשיב על שאלות אלו וטען כי כדי לקיים את צו בית המשפט, צריך להבין אותו. על כך השיב השופט: "כדי לקיים צו צריך לרצות לקיים אותו". כמו כן, התקשה תורג'מן להשיב על שאלת השופט כיצד נחלקות האחזקות של רייפמן על 39 מיליון המניות שבבעלותו לטענתו. לאחר שהתייעץ עם רייפמן עצמו, השיב תורג'מן כי מתוך 39 מיליון המניות, "22 מיליון מניות רשומות עבור אלי רייפמן, לא על שמו".

על טענת בא כוחו של רייפמן כי לפני העברת המניות יש לקבל בדירקטוריון אמבלייז החלטה על העברת המניות, אמר מלצר: "אני מאד מסופק אם בחברה ציבורית התנאי הזה קיים. אתם טוענים טענה והיפוכה - אם המניות רשומות על שמו או בעבורו, אסור שתהיה התניה כזו".

המנהל המיוחד עו"ד איתן ארז אמר בדיון כי הוא ממתין להעברת המניות מ-1 ליולי, אז ניתן הצו להעברתן, וכי אם באמת רייפמן היה מעוניין לקיים את הצו, "הפעולה היתה לוקחת לו בין 3 ל-5 דקות. האם באמת מצפים שנאמין שאדם מחזיק מניות בשווי 100 מיליון שקל ולא יודע איך להחזיר אותן?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully