וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה להיפוכונדרים - קשר ישיר עם הרופא

נעמה טלמור

10.9.2009 / 12:15

בית החולים איכילוב השיק היום מועדון לקוחות, אשר יציע לאזרחי ישראל להיות בקשר ישיר עם רופאי הפרויקט. "המיזם ממצב אותנו לא רק כבית חולים אלא כבית בריאים"

בית החולים איכילוב בתל אביב השיק היום (חמישי) מועדון לקוחות חינמי לשיפור בריאות הציבור. תחת הכותרת Be Well- מועדון שוחרי בריאות, יציעו בבית החולים לאזרחי ישראל מעל גיל 18 להצטרף למועדון הלקוחות ולהיות בקשר ישיר עם רופאים המלווים את הפרויקט.

הרעיון של המודל הזה מבוסס על תפיסה הרווחת בשנים האחרונות בעולם המערבי לפיה עדיף למנוע מחלות ולשמור על בריאות הציבור מאשר לטפל במחלות רק לאחר שהן מתפרצות.

הדבר יעשה באמצעות קשר ישיר בין רופאי איכילוב לבין הציבור הבריא. מידי תקופה יקבלו לקוחות המועדון מידע אודות בריאות האישה, בריאות הגבר ובריאות הילדים. בין מטרות השירות קיימת השאיפה להיות כתובת לרפואה מונעת ותומכת בכל תחומי החיים, מתן פתרונות וכלים מעשיים לשמירה על הבריאות והענקת יחס חם ותחושת ביטחון. "המיזם הזה ממצב אותנו לא רק כבית חולים אלא כבית בריאים הזהה בסטנדרטים של מתן השירות לשירותי בריאות פרטיים", נכתב בהודעת בית החולים.

בראש המערך הרפואי של השירות החדש יעמוד פרופסור ברלינר אשר אמר היום כי "העולם המערבי עובר למניעה. מטרתנו להעביר מידע נטול אינטרסים כולל לא אינטרסים כלכליים שעומדים לא אחת מאחורי המלצות לתרופות".

ד"ר רוני גמזו מנהל בית החולים הכללי באיכילוב אמר כי "כחלק מתפיסה מתעצמת של שירות שהוא לא רק נקודתי, אנחנו רוצים לחבק את החולים ואת הבריאים. בית החולים חייב לחזק את הקשר עם הקהילה ולא להיות מנותק ממנה".

בבית החולים מדגישים כי זהו אינו מהלך שיווקי, אך לא הכחישו כי התחרות בין בתי החולים הן הציבוריים והן הפרטיים היא שגרמה להם לחשוב כיצד ניתן להשתפר בין היתר במתן השירות לאזרח.

עוד נמסר מבית החולים כי השירות החדש אינו נועד להחליף את קופות החולים ואת תפקיד רופא המשפחה. "אנחנו לא במקום קופות החולים", אמר ד"ר גמזו, "אנחנו לא חושבים שבגלל שאנחנו בית חולים ציבורי בעל משאבים מוגבלים, האחריות אמורה ליפול רק על קופות החולים. גם אנחנו רעננים וגם אנחנו לוקחים תפקידים של בריאות בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • איכילוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully