וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלה בישראל זן שפעת חזירים העמיד לטמיפלו

נעמה טלמור

10.9.2009 / 10:59

במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות זוהה נגיף של שפעת החזירים עם סימני עמידות לתרופה. "אנו ממשיכים לבצע בדיקות מעבדה ולבחון את הממצאים"

במשרד הבריאות חוששים כי התגלה נגיף שפעת החזירים העמיד בפני תרופת הטמיפלו. במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות זוהה נגיף של שפעת עם סימני עמידות לתרופה שניתנת כיום נגד שפעת החזירים. הנגיף בודד מחולה שהבריא לחלוטין והשתייך לקבוצת הסיכון. ממשרד הבריאות נמסר כי "אנו ממשיכים לבצע בדיקות מעבדה ולבחון את הממצאים ומשמעויותיהם, יש להדגיש כי לא זוהו סימנים בכל הנגיפים האחרים שנבדקו". עד כה בעולם נמצאו מקרים ספורים של מצב דומה בהם התגלה נגיף שפעת העמיד לתרופת הטמיפלו.

במשרד הבריאות ממשיכים להיערך להתפרצות אפשרית של מגפת שפעת החזירים. ד"ר רן בליצר, יועץ למשרד הבריאות, אמר אתמול כי בשבועות הקרובים, על כל הצוותים הרפואיים ובכללם קופות החולים ומערכת הבריאות, להיערך עד כמה שאפשר לקראת התפרצות מגפת שפעת החזירים, אם אכן תהיה כזאת.

לדברי ד"ר בליצר, "זה הזמן היחיד שיש לנו לבדוק ולתרגל. כרגע המחלה נראית קלה, בהחלט כזו שלא תביא אותנו למצב שבו מערכת הבריאות לא מתפקדת, אך מגיפות עבר הוכיחו שהנגיף יכול לעבור שינוי פעם פעמיים ואף שלוש פעמים".

עוד ציין ד"ר בליצר כי "גילינו כי הציבור הישראלי פועל יחסית בהגיון ובקור רוח. רוב הציבור לא חושש, ויודע בדיוק במה מדובר באשר למחלת שפעת החזירים". עד כה מתו בישראל 21 בני אדם כתוצאה מסיבוכי המחלה, והבשורה המרגיעה הי א כי לא נרשמה הן בארץ והן בעולם תמותה בקרב תינוקות ופגים. בעולם מתו מהמחלה כ-3,400 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully