וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: כלא והזניח את בנו במשך 10 שנים

10.9.2009 / 14:24

תושב הוד השרון מואשם כי התעלל והזניח את בנו במשך 10 שנים. הבן, היום בן 26, נמצא עירום על הרצפה, מתבוסס בצואה ושתן. הוא מאושפז בבי”ח לחולי נפש במצב של ”סכיזופרניה קטטונית”

מקרה נוסף של התעללות בתוך המשפחה. כתב אישום חמור באשמת התעללות בילד הוגש בשבוע שעבר כנגד תושב הוד השרון החשוד כי התעלל בבנו במשך 10 שנים. הילד, בן 26 כיום, מאושפז בימים אלו המצב של "סכיזופרניה קטטונית" בבית החולים שלוותה. על פי החשד, הצעיר התגורר עם אביו לאחר שהוריו התגרשו, והאב מנע ממנו כל קשר עם אמו.

במהלך השנים האחרונות הדרדר מצבו הנפשי והפיזי של הילד, עד שלא היה מסוגל לדאוג לעצמו ולצרכי חייו. מכתב האישום עולה כי האב הזניח את בנו בצורה חמורה ביותר ולא דאג לצרכי חייו.

בחודש דצמבר 2008, מצאו רשויות הרווחה את הצעיר בבית אביו בהוד השרון במצב של הזנחה חמורה. על פי כתב האישום, "הוא שכב עירום על שמיכה דקה שהונחה על הרצפה כשהוא מכוסה בשמיכות מעופשות, ולא הגיב לפניות אליו. הבית כולו היה מזוהם והילד התבוסס בצואה ובשתן. כמו כן היו פזורות ברחבי הבית ערימות אשפה בקבוקים ושאריות מזון". כתוצאה ממצבו הפיזי והנפשי הקשה הועבר הצעיר לטיפול בביה"ח מאיר בכפ"ס ולאחר מכן לאשפוז בשלוותה.

תזכורת: פרשת האם המרעיבה

בחודש שעבר הוגש כתב אישום נגד האישה שהתפרסמה כ"אם המרעיבה", בגין הרעבת בנה בן השלוש. כתב האישום החמור חושף מסכת ארוכה של התעללות מצד האם בבנה וניסיונות חוזרים ונשנים להונות את אנשי הצוות הרפואי.

מכתב האישום עולה כי במהלך התקופה שבין פברואר 2008 ליולי 2009 נהגה הנאשמת להתלונן בפני אנשי הצוות הרפואי שטיפלו בבנה בבתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם כי הוא סובל מהתופעות שלהלן: חום גבוה, קשיי עיכול, הקאות, כאבי בטן ופגיעות בעור.

כמו כן, נהגה האם למסור לאנשי הצוות הרפואי נתונים כוזבים אודות תופעות אלה ולעתים אף לגרום להן והכל תוך הונאת אנשי הצוות הרפואי, שקיבלו, עקב כך, שורה ארוכה של החלטות שגויות בעניין הטיפול בילד. בעקבות אותם דיווחים אושפז הבן בבתי חולים לתקופות ארוכות, קיבל טיפול רפואי מיותר, מכאיב ומסוכן שכלל בין היתר – מתן תרופות, הזנה באמצעים חודרניים שונים (זונדה המוחדרת לקיבה דרך האף, והזנה באמצעים חודרניים שונים.

האם לא הסתפקה בכך והיא אף נהגה לחבל בטיפול התזונתי שקיבל בנה באשפוזיו השונים באמצעות מסירת דיווחים כוזבים על הקאות וכאבי בטן מהם סבל. בנוסף, נהגה הנאשמת לנתק את בנה מאמצעי הזנה ועירוי שונים אליהם חובר במהלך אשפוזיו, כל זאת כדי למנוע את הזנתו של בנה וכן כדי ליצור מצג שווא בפני הצוות הרפואי לפיו הוא סובל מחוסר יכולת לעכל מזון בכל דרך ואשפוזו בבית חולים הכרחי.

כמו כן מואשמת האם כי נהגה האם לחבל בגופו של בנה בכך ששפשפה את עורו בחוזקה וכן בדרכים נוספות וגרמה לפגיעות בו. באחד ממקרים אלו, נטלה הנאשמת פיג'מה עם כפתורי מתכת, שפשפה באמצעותה את גופו של בנה וגרמה לפציעת עורו ולכאב רב.

פרשת הרב אליאור חן

במהלך חודש מרץ 2007, נחשפה פרשה חמורה ביותר של התעללות בקטינים. מחקירת המשטרה עלה כי אחד החשודים המרכזיים בפרשה הינו אליאור חן, החשוד בכך שיחד עם אחרים היה מעורב בהתעללות פיזית ונפשית בקטינים בני אותה משפחה.

לפי הראיות שנאספו, אליאור חן ראה עצמו וכך אף נתפס בעיני חשודים אחרים בפרשה, ביניהם אם הילדים, כ"רב" ובעל סמכות רוחנית וטען באוזני "מאמיניו" כי הילדים הם בעלי "נפש מושחתת" וכי יש לבצע בהם "תיקונים" על מנת לתקן את נפשם. על פי הראיות, מעשים אלה כללו התעללות קשה ביותר בקטינים.

לפי כתב האישום נגד האם, מסכת ההתעללות נגד ילדיה כללה טלטול, הכאה, כפיתה, שריפת איברים והאכלה בצואה. באחד המקרים נאשמת האם, שיחד עם חברים נוספים היכתה באגרופים את בנה בן השלוש וחצי בראשו עד שהתמוטט וסבל מדימום תוך גולגולתי, ובמקרה אחר ששרפה עם שותפים את גפיו של ילד אחר, ואז הם שפכו אלכוהול ומלח על הכוויות. לפי החשד, ההתעללות נעשתה במצוות אליאור חן ותלמידיו, על מנת "לעשות תיקון, לילדים ו"להוציא מהם להוציא מהם את השדים".

(עדכון ראשון: 10:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully