וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה טובה באופן אישי

רינה וייסגלס הלקין

11.9.2009 / 9:32

לשושנה לא היה במה להאכיל את ילדיה בארוחת החג, עד שפנתה לעמותת 'תכלית' ודרכם הכירה אנשים מדהימים שקנו לה אוכל ואפילו הזמינו אותה להתארח

שום דבר לא הכין את שושנה (שם בדוי) לתפנית השלילית שיקבלו חייה. כמי שניהלה חיים מלאים של נשואה פלוס שניים, מאזור השרון, לא היה שום רמז לכך שהיא תמצא את עצמה בגיל 47, אלמנה, נכה, עם שני ילדים בני שמונה ועשר שעליה לגדל כאם חד הורית. מצבה הכלכלי רע, היא חיה מקצבת נכות ומשתדלת לתגבר בעבודות משק בית למרות המגבלות הפיזיות. מה שהיא וילדיה מקבלים מהרווחה אינו מספיק, במיוחד בחגים. לצערנו, לאייטם הזה אין סוף טוב, אבל יש לו תכלית.

קצת לפני ראש השנה האחרון, נתקלה שושנה בכתבה על פועלה של עמותת "תכלית", והתקשרה. "העמותה מייד התגייסה וזה לא מובן מאיליו", היא טוענת, "בעמותה אחרת שפניתי אליה, ענו לי שמקבלים הפניות רק דרך הרווחה. ב"תכלית" ביקשו שאפקסס ניירת המאמתת את מצבי, באו לראות במו עיניהם, וכעבור זמן קצר קיבלתי שיחת טלפון של בחור שביקש לעזור".

השדכנים

הייחוד של "תכלית" הוא, בין היתר, בשידוכים הישירים שהם עושים בין אנשים שרוצים לסייע לבין המשפחות. "בעקבות הפניה התקשר אלי אדם פרטי" מספרת שושנה, "איש משפחה מקסים. הוא פגש אותי בביתי, ראה את מצבי ומייד שאל היכן אני נוהגת לערוך קניות. הוא ניגש לסופר הקרוב וחזר עם 1000 ש' בתלושים. גם בפסח האחרון הוא התקשר אלי, והציע לעזור בתלושים ואף הזמין אותנו לעשות אצלו שוב את החג. לצערי ולשמחתי כבר הייתי מוזמנת, דרך עוד שידוך של תכלית. מידי פעם הוא עדיין מתקשר".

כאמור, זה לא המקרה היחיד בו שושנה נתקלה באדיבות של אנשים. בפסח האחרון התקשרה אליה אישה בשם כרמלה מהרצליה, כדי להזמין אותה להתארח בסדר. היא לא יכלה לסרב, כמובן. "כרמלה ובעלה הם זוג מקסים עם שלושה ילדים בוגרים, היא בשלנית מדהימה. הם קיבלו את הטלפון שלי דרך 'תכלית', ששאלו אותי מראש אם ארצה להתארח. הם זוג מדהים עם לב פתוח".

מה נשתנה

למפגש בערב החג, בדומה לכל "בליינד דייט" בין זרים, קדמו כמה מפגשים. הראשון התרחש בבית קפה, בין כרמלה ושושנה בלבד, ובמפגש השני, כרמלה הגיעה לביתה של שושנה להכיר את הילדים. "אני לא אומרת לילדים שהאירוח הוא תרומה" מודה שושנה. אני לא רוצה שהם ייחשפו וידעו שהם גדלים במצוקה. גם כשבני, מכפר סבא, הגיע לפגוש אותם, סיפרתי שהוא דוד. בתאום עם כרמלה אמרנו שהיא חברה".

האירוח, מבחינת שושנה, היה מדהים. "הם באו לאסוף אותי ואת הילדים, וגם שלחו אותנו הביתה עם סל גדול. היו שם עוד 15 איש, הילדים שיחקו, באמת, אירוח ברוחב לב כאילו אנחנו משפחה. המשכנו להיות בקשר טלפוני". שושנה, שהיתה מסוכסכת עם משפחתה איחתה את השברים ותעשה אצלם את ראש השנה. אבל את מה שהצליחה לתת לילדים שלה בזכות עמותת 'תכלית' – ארוחת חג משפחתית חמה ונעימה – היא לא תשכח לעולם.

לאימוץ, תרומות ולהתנדבות 1-800-200-606

או כנסו לאתר העמותה: www.tachlit.org

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully