וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: מחבלים תכננו פיגוע נגד יוניפי"ל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.9.2009 / 9:06

התקשורת במדינה מדווחת כי צבא לבנון עצר חולייה פלסטינית שתכננה לפגוע בכוח האו"ם, הפעול באיזור הגבול עם ישראל. במקביל, הועלתה הכוננות סביב שגרירות ארה"ב בביירות

צבא לבנון עצר חוליה שתכננה לבצע פיגועים נגד כוחות יוניפי"ל של האו"ם הנמצאים בדרום לבנון. כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר". העיתון דיווח עוד כי שגרירות ארה"ב בביירות הגבירה את האבטחה סביבה בשל התרעות שהתקבלו בתקופה האחרונה על כוונות לפגוע בה.

על פי הדיווח, מנהלת המודיעין בצבא לבנון הצליחה לתפוס חולייה פלסטינית מארגון "פתח אל-איסלם" לאחר מעקב ארוך ובכך הצליחה לסכל את כוונת החולייה לפגוע בכוחות יוניפי"ל בלבנון. לצבא לבנון הגיע מידע לפיו אחד מפעילי הארגון במחנה פליטים בדרום לבנון מתכנן לפגוע בכוח. הם עקבו אחריו, עצרו אותו וחשפו חולייה שלמה שבמסגרתה פעל.

העיתון דיווח כי החולייה עקבה אחרי מספר יעדים של יוניפי"ל, ביניהם שיירות ומכוניות אזרחיות, וכי מפקד יוניפי"ל קלאודו גרציאנו עודכן בנושא. הוא התבקש להודיע לכל יחידותיו לנקוט בעירנות וזהירות וכך הוא עשה. בעיתון דווח עוד כי מחקירת החולייה עולה כי קיימות חוליות נוספות במספר אזורים שמתכננות לפגוע ביוניפי"ל.

במקביל דיווח העיתון כי צוות האבטחה סביב שגרירות ארה"ב בביירות קיבל הוראה לתגבר את האבטחה סביב השגרירות, סביב השגרירה מישל סייסון וסביב מכוניות הדיפלומטים. עם זאת, מקור ביטחוני לבנוני מסר לעיתון כי לגורמים הרשמיים בלבנון אין כל התרעה ממוקדת על פגיעה בשגרירות האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully