וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד טייקון בצרות? צים לא תעמוד הבתחייבויותיה

עומר רבין

10.9.2009 / 8:25

לבייב לא לבד: האחים עופר הודיעו הבוקר לבורסה על כינוס אסיפה כללית של בעלי המניות בחברה לישראל בעוד כחודש, ע"מ לדון בתכנית הבראה לחברת הספנות שכבר החלה במו"מ עם נושיה

שוק ההון הישראלי עוד לא התאושש לחלוטין מהצרות של "אפריקה ישראל", וכבר יאלץ להתמודד הבוקר עם טייקון נוסף שמגלה סימני קושי: האחים עופר, בעלי השליטה בחברה לישראל ובחברת הספנות צים, שיגרו הערב הודעה לבורסה לפיה היא מצויה בעיצומו של מו"מ לקביעת הסדר עם בעלי החוב של צים אך טרם הגיעה להסדר עם בעלי האג"ח של החברה - להם היא חייבת כספים בהיקף של 350 מיליון דולרים.

על פי ההודעה, תכנס החברה לישראל אסיפה כללית של כל בעלי המניות בה בעוד כחודש, ב-14 באוקטובר אחה"צ בתל אביב, ובה תבקש לאשר את תכנית ההבראה ל"צים". במסגרת תכנית ההבראה שתיפרס על פני ארבע שנים, תשקיע החברה לישראל סכום של 60 מיליון שקלים בצים וכן תוותר על חובות של חברת הספנות לחברות אחרות שבבעלות האחים עופר בגין חכירת אוניות. גם לאחר הפחתה זו, צפוי החוב של החברה לקבוצת עופר להסתכם על פי ההודעה ביותר מ-460 מיליון דולר.

בהודעה מזהירה החברה לישראל כי אם לא תצליח להגיע להסדר עם בעלי החוב ולאשר את תכנית ההבראה - עשויים חובותיה של צים להאמיר בעוד כשלוש שנים לסכום מבהיל של כמיליארד דולר.

המסחר במניית החברה לישראל צפוי להיפתח הבוקר בשעה 9:50 עם פתיחת הבורסה בתל אביב ולרכז עניין רב בקרב המשקיעים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully