וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: ההשקעה בסרטים ישראליים תשתלם

מאת אופיר בר-זהר

9.9.2009 / 22:59

אבי נוימן, שותף במחלקת המסים של פירמת רוה"ח קסלמן וקסלמן PwC ישראל: "אנחנו קרובים ליום שבו משקיעים ישקלו השקעה בקולנוע הישראלי באופן דומה להשקעה בתעשיית הון הסיכון"

"אנחנו קרובים ליום שבו משקיעים ישקלו השקעה בקולנוע הישראלי באופן דומה להשקעה בתעשיית הון הסיכון או הפריווט אקוויטי, במקביל להשקעה במכשירים פיננסיים בשוק ההון", אמר אבי נוימן, שותף במחלקת המסים של פירמת רוה"ח קסלמן וקסלמן PwC ישראל. הדברים נאמרו בכנס שעסק בהשקעה בתעשיית הקולנוע הישראלי, שערכה ביום שני PwC ישראל בשיתוף קרן ההשקעות בקולנוע פיגמליון השקעות.

בתקופה הקרובה אמורה ועדת הכספים בכנסת לאשר תקנות חדשות שיזם שר האוצר, יובל שטייניץ, שנועדו לתמוך בתעשיית הקולנוע הישראלי. לפי התקנות, ייהנו משקיעים בסרטים ישראליים מניכוי מלא של ההוצאה לצורכי מס, בגובה ההשקעה בסרט. הטבת המס תוחל גם על הוצאות הפקה בחו"ל - ובתנאי שלא יעברו סף של 15% מסכום ההוצאות בישראל.

לדברי נוימן, "היתרון הבולט בהשקעה בקולנוע הינו מגן המס הניתן למשקיע בשנת המס שבה התבצעה ההשקעה, וזאת בשונה מהשקעות אחרות שלגביהן מגן המס ניתן למשקיע רק בעת מימוש ההשקעה".

מנכ"ל פיגמליון, נועם יוספידיס, אמר כי בשל התקנות החדשות יתאפשר למשקיעים הפרטיים להחזיר את השקעתם לאחר שהסרט יכניס 16% בלבד מהסכום שהושקע בו, מכיוון שהמשקיעים הפרטיים הם הראשונים לקבל את כספם. גורמים בשוק ההפקה הביעו ספקנות ואמרו כי אמנם הטבת המס משפרת כדאיות ההשקעה וכי המשקיע הוא בין הראשונים לקבל את כספו מהכנסות הסרט, אך הוא לא היחיד.

יוספידיס הסביר עוד כי המשקיע הפרטי, שמשקיע רק 30% מתקציב הסרט, יקבל 70% מהכנסותיו עד שתכוסה השקעתו הראשונית. לאחר מכן, יעמוד ההחזר למשקיע על 40% מההכנסות השוטפות שלו.

לשאלה מדוע אין קופצים על ההשקעות בקולנוע לאור האטרקטיביות שלהן, אמר יוספידיס כי "זו תעשייה שלא מכירים אותה, מפחדים ממנה ויש לה סטיגמה של קזינו". לדבריו, "בשנים האחרונות יש מפיקים שעושים רווחים יפים. אני מאמין שאנחנו תופסים את הטרנד בתחילתו".

קרן פיגמליון הוקמה בתחילת 2009 על ידי יוספידיס, וברצונה לגייס 60 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים ומוסדיים, אך לא באמצעות הנפקה. גורמים בקרן אמרו כי גיוס הגיוס מתקדם במרץ. הקרן בחרה שלושה פרויקטים ראשונים להשקעה: סרט אנימציה שמבוסס על ספרו של אפרים סידון "מעלה קרחות", סרט איימקס תלת-ממדי על ירושלים וסרט הרפתקאות מרובה אפקטים, המיועד לילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully