וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: "קמפיין 'קנו כחול לבן' פוגע בתחרותיות"

מירב ארלוזורוב

9.9.2009 / 22:59

במשרד מבקרים את המהלך שיזמו במשרד התמ"ת וטוענים: "מדובר בניסיון להקטין את היקף הסחר של ישראל עם העולם הפוגע בנו אסטרטגית - אנחנו לא צריכים לנסות להיות סין"

בכירים באוצר יצאו אתמול נגד התוכנית של משרד התמ"ת, בתמיכתם של חברי כנסת, של "קנו כחול לבן". תוכנית שכוללת אפילו העברת שיעורים ברוח זו בבתי הספר. מטרת התוכנית היא להגדיל את הביקושים למפעלים הישראליים, ובכך לתמוך בהמשך התעסוקה בהם. גם ממשל אובמה יצא בתוכנית דומה בארה"ב.

באוצר, לעומת זאת, שוללים את התוכנית. לדברי הבכירים, "כל התערבות שמקטינה את היקף הסחר של ישראל עם העולם פוגעת ביכולת של ישראל להגיע אל היתרון היחסי שלה. אנחנו בעצם מנסים בכוח לייצר יותר משרות לתופרות, בשעה שהיתרון היחסי שלנו הוא באנשי היי-טק דווקא.

"אז נכון שלא כל תופרת יכולה ליהפך לעובדת היי-טק, אבל מסביב לתעשית ההיי-טק יש תעשיית שירותים, ניקיון ומסעדנות, שהתופרת בהחלט יכולה להשתלב בה - ואת זה צריך לעודד.

"בטווח הארוך המטרה שלנו היא לא לעסוק בתעשיות הפשוטות, שמתחרות בסינים, מכיוון שכדי להתחרות בסין צריך גם לקיים רמת חיים דומה לזו של סין. זה בטח לא מה שמדינת ישראל שואפת לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully