וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי: שיפור במצב במרבית אזורי ארה"ב

נמרוד הלפרן

9.9.2009 / 21:18

לפי ספר הבז' שפורסם היום, עליו יתבססו ראשי הבנק בהחלטת הריבית בעוד שבועיים: שיפור או יציבות בכלכלה ב-11 מתוך 12 מחוזות הבנק

מצב הכלכלה במרבית אזורי ארה"ב יציב או הולך ומשתפר, בעקבות אופטימיות זהירה של בעלי בתי חרושת. כך נכתב בדו"ח התקופתי של הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה האמריקאית, ספר הבז', שפורסם היום. הדו"ח ישמש את בכירי הבנק המרכזי לקראת החלטת הריבית הבאה של הבנק. סימני שיפור ניכרים גם בשוק הדיור במרבית אזורי ארה"ב, ונקודת אור נוספת היתה התאוששות בביקוש לעובדים זמניים.

מנגד, הצריכה הפרטית המשיכה להיות חלשה, ומרבית מחוזות הבנק הפדרלי דיווחו על צמיחה אפסית במכירות הקמעוניות, למרות תוכנית "מזומנים תמורת גרוטאות" של הממשל. הבנק הפדרלי ציין עוד בדו"ח כי עדיין קשה לקבל אשראי.

בשבוע שעבר פורסם פרוטוקול הישיבה הקודמת של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שנערכה באוגוסט. חברי הוועדה העריכו כי המיתון בארה"ב הסתיים באוגוסט, אולם ציינו כי עדיין קשה להעריך את עוצמת התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם.

חברי הוועדה העריכו כי נרשמת התייצבת בצריכה הפרטית ובמגזר הייצור והתאוששות בשוק הדיור. כמו כן העריכו חברי הבנק כי חל שיפור בתחזית לכלכלות אחרות בעולם - דבר שעשוי לתרום לשיפור ביצוא מארה"ב. בכירי הבנק הפדרלי שבו והעריכו כי כלכלת ארה"ב צפויה לשוב לצמיחה במחצית השנייה של השנה.

"מרבית משתתפי הישיבה העריכו כי הכלכלה צפויה להתאושש באיטיות במהלך המחצית השנייה של השנה, וכולם הסכימו כי היא עדיין פגיעה לזעזועים", נכתב בפרוטוקול הישיבה שפורסם בשבוע שעבר. "התנאים בשוק התעסוקה ממשיכים להיות חלשים, וחוזים במגזר העסקי הצביעו על כך שחברות ימשיכו להיות זהירות למדי בכל הקשור לגיוס עובדים גם לאחר שהביקוש למוצריהן יתאושש".

רבים ממשתתפי הישיבה האחרונה של הבנק הפדרלי העריכו כי פחתו הסיכונים לכלכלה, וכלל תחזיתם היתה אופטימית הרבה יותר מזו של הישיבה הקודמת שהתקיימה לקראת סוף חודש יוני. בכירי הבנק הפדרלי צופים האצה בקצב התאוששות כלכלת ארה"ב במהלך שנת 2010, אם כי היו חלוקים לגבי היקף ההתאוששות, מחשש להמשך חולשה בצריכה הפרטית.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודיעה בחודש שעבר על מינוי יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, לכהונה שנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully