וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "מבריחים נשק למרות המצור"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.9.2009 / 19:53

ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר בביקור בסודן כי "ישראל לא מצליחה למנוע מחמאס לרכוש נשק, לייצר נשק ולהבריח נשק"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר היום (רביעי) כי ארגונו מצליח להבריח נשק, למרות המצור על רצועת עזה. בנאום שנשא בחרטום בירת סודן אמר משעל כי "למרות המצור, סגירת המעברים, קשירת הקשר נגדנו וספינות המלחמה ממזרח ומערב שמונעות מאיתנו נשק, אנחנו מצליחים לרכוש נשק, לייצר נשק ולהבריח נשק".

משעל, שלא פירט איזה כלי נשק מבריח חמאס לתוך רצועת עזה, הגיע לביקור בסודן ביום שלישי לאחר ששהה מספר ימים בקהיר, במהלכם נפגש עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן ודן עימו בעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט ובשיחות הפיוס בין חמאס לפתח.

ביום שני דיווח מקור מצרי לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי מצרים העבירה למשעל מסר לפיו הסרת המצור מעל רצועת עזה תלויה בשחרור החייל החטוף גלעד שליט. במסיבת עיתונאים שקיים משעל לאחר פגישתו עם מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא אמר משעל כי המשא ומתן לשחרור שליט נמצא בראשיתו, וכי דרוש זמן רב טרם תגובש עסקה.

אתמול יצא בכיר חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר לקהיר על מנת להיפגש עם בכירי המודיעין המצרי ולדון עימם בפרטי עסקה לשחרור שליט וכן בשיחות הפיוס בין חמאס לפתח. במהלך הביקור צפוי א-זהאר להיפגש עם המתווך הגרמני בעסקת שליט. לאחר מכן אמור א-זהאר להגיע לדמשק ולעדכן בהתפתחויות את הנהגת חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully