וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "הנסיגות מגבירות את תיאבון שכנינו"

יהושע בריינר

9.9.2009 / 21:12

המשנה לראש הממשלה שוב מאגף את נתניהו מימין: "הנסיגות יוצרות את הרושם שבנינו כאן קורי עכביש". שרי הליכוד ביטלו השתתפותם בכינוס נגד הבנייה בהתנחלויות

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

"זכותו של העם היהודי להתיישב בכל חלק מארצו ההיסטורית אינה ניתנת לערעור". כך אמר הערב (רביעי) המשנה לראש הממשלה, השר בוגי יעלון, בטקס לציון 25 שנה ליישוב עלי שביהודה ושומרון. בטקס נכחו גם ראש מועצת בנימין אבי רואה, יו"ר מועצת יש"ע דני דיין והמנכ"ל פנחס ולרשטיין.

לדברי יעלון, "היישוב עלי הפיח חיים בחזון הציוני. הגיע הזמן לדבר אמת אל תושבי ישראל ולהציג בפניהם את המראה הנכונה של מה שמתרחש כאן בעשרות השנים האחרונות. הדבר הברור הוא שהנסיגות שנמשכות והולכות רק הגבירו את תאבונם של שכנינו וחיזקו אצלם את הרושם שכל מה שבנינו כאן הוא בבחינת קורי עכביש".

כזכור, לפני כחודש נרשמה מתיחות בין נתניהו ליעלון, לאחר שהאחרון השתתף בכינוס של ארגון מנהיגות יהודית בראשותו של משה פייגלין. במהלך הכינוס תקף יעלון את ארגון שלום עכשיו וכינה אותו "וירוס", בתשובה לשאלה של אחד מבאי הכינוס על פינוי מאחזים. יעלון אמר כי "אנחנו עוסקים שוב בסוגיה שהווירוס, שהם שלום עכשיו ואם תרצו האליטות, הנזק שלהם גדול מאוד. מבחינתי יהודים יכולים וצריכים לחיות בכל ארץ ישראל לנצח".
בעקבות הדברים זומן יעלון לשיחה בארבע עיניים עם רה"מ נתניהו, לאחר שזה אמר כי "דבריו של יעלון לא מקובלים".

המרד בליכוד נבלם?

בתוך כך, מתברר כי הדיווחים על מרד בליכוד היו מוקדמים מדי: ארבעה משרי מפלגת השלטון ויו"ר הקואליציה ביטלו את השתתפותם בכינוס שנערך הערב (רביעי) במצודת זאב נגד הקפאת הבנייה בהתנחלויות. השרים גלעד ארדן, יולי אדלשטיין, מיכאל איתן ומשה כחלון וכן ח"כ זאב אלקין ויתרו על נוכחותם באירוע, מחשש שתתפרש כקריאת תיגר על מנהיגותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

שאול גולדשטיין, ראש מועצת גוש עציון וחבר מרכז ליכוד, אמר הערב במהלך הכינוס: "זה לא כנס מורדים. באנו לחזק את ביבי, כדי שלא יירתע מהלחץ של השמאל ושל העולם וכדי שיעמוד על שלו. באנו להסביר לביבי שיש לו תמיכה מבית ושלא ייכנע לאמריקאים. אם הוא ילך בדרך שהצהיר עליה לפני הבחירות של המשך הבניה ביו"ש, הוא יצליח. ביבי הרגיש שלא היתה לו ברירה, אלא להקפיא ובאנו להבהיר לו שיש לו ברירה ושהבנייה ביו"ש רק תחזק אותו ואת הממשלה".

הכינוס במצודת זאב מתקיים תחת הכותרת: "נתניהו, חזק והתחזק לנוכח אובמה". יזם אותו מחנה נאמני ישראל בליכוד ונוטלים בו חלק ראשי המתנחלים וחברי הכנסת דני דנון, ציפי חוטובלי ומירי רגב. במהלך השבוע האחרון פעלו מקורבי נתניהו בניסיון ללחוץ על בכירי הליכוד שלא להגיע לאירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully