וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ג'ורנל: פישר הגיע מוכן למשבר

סוכנויות הידיעות

9.9.2009 / 18:58

העיתון ייחד היום כתבה לנגיד בנק ישראל לאחר שהפך בחודש שעבר לנגיד הבנק המרכזי הגדול הראשון שהעלה את הריבית מאז תחילת המשבר הכלכלי העולמי

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" ייחד היום כתבה לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לאחר שהפך בחודש שעבר לנגיד הבנק המרכזי הגדול הראשון שהעלה את הריבית מאז תחילת המשבר הכלכלי העולמי. העיתון מציין כי פישר זוכה להערכה רבה בקרב כלכלנים בישראל, אשר מייחסים לו את ההצלחה בניווט הכלכלה הישראלית, מבוססת היצוא, דרך המשבר.

לפי הג'ורנל, באמצע שנה שעברה, לאחר שהתבררה מלוא חומרת המשבר העולמי, נראה היה כי כלכלת ישראל פגיעה אף היא למיתון הגלובלי, לאור העובדה שהיצוא אחראי ל-45% מהכלכלה המקומית. "פישר, כמו בנקאים מרכזיים אחרים בעולם, הוריד את הריבית", נכתב בג'ורנל. "חשוב מכך, פישר גם השעה את מדיניות המטבע של ישראל אשר מאפשרת לכוחות השוק בלבד לקבוע את שער המטבע, והחל להתערב באופן אגרסיבי בשוקי המט"ח", הוסיף הג'ורנל. מאז מאי 2008 ועד סוף חודש שעבר הוציא פישר 28.4 מיליארד דולר, או כ-14% מהתמ"ג של ישראל, על רכישת מט"ח. "כאשר המיתון העולמי היכה במלוא עוזו השנה, היצוא מישראל צנח, אבל לא בשיעור חד כפי שרבים חששו", כתב הג'ורנל.

הג'ורנל גם ציין כי ניסיונו של פישר בתפקידיו בקרן המטבע הבינ"ל (IMF) ובבנק סיטי סייע לו להיות מוכן לקראת המשבר. "הוא הגיע מוכן היטב למשבר. בתור סגן ראש קרן המטבע בסוף שנות ה-90 הוא היה בחזית המאמצים לבלימת המשבים הפיננסים באסיה וברוסיה", נכתב בג'ורנל.

העיתון מציין עוד כי לפישר יש גם מבקרים וציטט מספר כלכלנים טוענים כי התערבותו של בנק ישראל בשוק המט"ח גרמה להתגברות האינפלציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully