וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מיצי צריכה ביטחון ואהבה

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

9.9.2009 / 17:02

מה עושים עם מישהו בבית מציק לחתולה, ולמה לפעמים היא מפזרת את האוכל שלה? ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים עונות לשאלות שלכם

החתולה שלי בת שנה כמעט ובכל פעם היא פשוט מעיפה את הגרגירים מהצלחת ואין לי מושג למה. האם זה מתוך כעס או מתח או שזו התנהגות טבעית לחתולה שקצת פראית באופי שלה וגם חירשת. מה אפשר לעשות בעניין כדי לעזור לה?

שלום ותודות על פנייתך. העניין נראה מוזר על פניו, אך למעשה ההתנהגות שאת מתארת נפוצה למדי, ובעיקר אצל חתולים עם שמחת חיים ועם הרבה יכולות. החתולה שלך עושה את מה שטבוע בגנטיקה שלה, בהיותה "נמרה קטנה" (אנו עורכות הרצאה לקהל הרחב בשם "נמר קטן בבית", פרטים באתר).

אז מה בעצם היא עושה, כאשר היא מפזרת את הגרגירים מהצלחת? היא פשוט רוצה לאכול בצורה הטבעית ביותר וזה אומר בתפזורת גדולה יותר. בצלחת שלה הכל מרוכז יחד, ואת יכולה לעזור לה ופשוט לפזר את המזון היבש על גבי פלייסמט (משטח פלסטי שניתן לנקות אותו היטב) ולתת לה לאכול כך, ללא צלחת.

את יכולה גם להחביא לה חלק מהמזון היבש ברחבי הבית בתוך כדור משחק המיועד לכך – ניתן להשיג בחנויות מובחרות לבע"ח. הרעיון הוא, וניתן לעשות זאת גם באופן ביתי – לקחת קופסת גבינת קוטג' ריקה, לנקות אותה היטב ואז לסגור המכסה ולחורר חורים בגודל הגרגר של המזון היבש בצידי הקופסה. לשים מזון יבש האהוב על החתולה בתוך הקופסה ולתת לה להוציא המזון בעצמה. (זה לא תחליף למזון שתפזרי על גבי המשטח הפלסטי, אלא בנוסף). חוץ מזה מומלץ מאד לתת לה גם שימורים לחתולים באיכות גבוהה ביותר. ובנוסף – אפשר לתת לה גם חתיכת חזה עוף מבושל מעט במים, כדי שהיא תקרע מזה חתיכות המתאימות לה לאכילה טבעית. את אותו הדבר ניתן לעשות עם פסטרמה.

חשוב לנקות את הכלים היטב ולשים מזון טרי. אנחנו מאד ממליצות לקנות שקית קטנה של מזון יבש– במשקל של קילו בערך ולא יותר – המתאים לחתולה אחת. אין צורך ברכישה של מזון בשקים גדולים יותר – מפני שהוא לא נשמר טרי לזמן רב, אחרי הפתיחה. בכל מקרה- חשוב מאד לדאוג שהאוכל יהיה טרי, נקי, בקערות נקיות וכך גם המים כמובן. חוץ מזה – אנא שחקי איתה כמה שיותר, שתינתן לה האפשרות לנהוג באופן טבעי ולפרוק אגרסיות.

בעניין החרשות, חשוב לעזור לה, אם זה נחוץ ואם יש לה קול רם במיוחד - לא לכעוס עליה. את בהחלט יכולה להיות גאה בה, היא חתולה אמיתית!

למרות שהחתולה שלי גרה עם ההורים שלי, יחסיה עם אבי מעולם לא היו חמים. היא חוששת מפניו רוב הזמן (הוא קצת מציק לה). אך כשהיא רעבה או כשהיא רוצה להכנס הביתה היא שוכחת את עניין החשש ורצה אליו, מתחככת ברגליו ומפגינה חיבה שאי אפשר לטעות בה. מה פשר ההתנהגות?

החתולה שלך חכמה ונבונה. ראשית, בקשי מאבא שלך לא להציק לה, זה חשוב מאד. שנית, את מציינת שהחתולה היא שלך, אז אולי באיזשהו שלב תתארגני בבית משלך ותוכלי לטפל ה באופן אישי, עם הרבה אהבה וללא הצקות. זה מומלץ מאד.

בכל מקרה, לא טוב שהיא חוששת ממנו. הפחדות והצקות הם לא הדרך המומלצת לתקשורת ואהבה. היא פשוט מאד לחוצה ולצערי עליי לנפץ מיתוס – ההתחככות ברגליו איננה הפגנת חיבה. היא למעשה מסמנת אותו בריחות שלה, וזאת כדי להרגיע את עצמה ולהעביר לעצמה מסר שהיא רצויה.

אבא שלך כנראה לא מעביר לה הרגשה טובה ולא משדר לה שהיא רצויה ואהובה, אז היא מרגישה צורך לעשות זאת בעצמה, כדי להתמודד עם החשש הקשה שיש לה באשר לשייכות שלה לביתכם. נראה שהיא חוששת לגורלה.

חשוב מאד שיהיה לה תמיד מזון יבש טרי ונקי בקערה נקייה וליד זה כלי עם מים נקיים, ללא הצורך לבקש זאת, זה הבסיס לקיומה. ובאשר לקשר עם אבא שלך – גם אני לא הייתי יוצרת קשר עם מי שמציק לי. אם הוא רוצה קשר חיובי ואמיתי איתה – יש צורך להשקיע בכך, קודם כל רגש אמיתי של אהבה.

נראה מפנייתך שאת צריכה להיות מעורבת במה שמתרחש, כדי שלחתולה שלך יהיה טוב יותר. נ.ב. לא ציינת את גילה, אבל חשוב מאד שהיא תהיה מעוקרת, וניתן לעשות זאת כבר מגיל חצי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully