וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: סופר פארם הטעתה צרכנים

עומר רבין

9.9.2009 / 14:43

בית משפט השלום בחיפה הרשיע את הרשת על פרסום כוזב של מחירים ואי פרסום מחירים בעלוני מבצע. תחוייב לשלם 35,000 ש"ח קנס וכן 35,000 ש"ח התחייבות לשלוש שנים

רשת סופר פארם הטעתה צרכנים וחייבה אותם בקופה בסכום גבוה מזה שהופיע בפרסומיה - כך קבע היום בית משפט השלום בחיפה, אשר הטיל על החברה קנס של 35,000 ש"ח וכן 35,000 ש"ח נוספים התחייבות ל-3 שנים. הקנס ניתן בהתאם לחוק הגנת הצרכן (1981).

מכתב האישום שהוגש עולה כי החברה פרסמה באחד מעלוני המבצע שלה כי היא מציעה סדרת תכשירי שמפו במכירה מיוחדת כאשר מחירו של המוצר השני 4.99 ש"ח - כאשר בפועל צרכנים שרכשו את המוצר נאלצו לשלם 9.99 שקלים עבור כל אחד מהתכשירים ללא קשר למספר המוצרים שנרכשו.

כמו כן הורשעה החברה על כך שבחלק מפרסומיה, היא אינה מפרסמת את מחירו של המוצר המפורסם לפני הנחה אלא רק את מחירו המוזל - זאת בניגוד לחוק הגנת הצרכן.

מרשת סופר פארם נמסר בתגובה כי "כרשת שהיתה הראשונה להצטרף לתכנית האכיפה הפנימית של ארגון "אמון הציבור", והשומרת בקפידה על זכויות צרכניה, אנו מברכים על פסק הדין, בו מציינת התובעת עצמה כי ההטעיה במקרה זה נבעה מצירוף מבצעים של הרשת ומבצעים של הזכיין העצמאי באותו סניף ולא היתה כוונה להטעות מצד הנאשמת."

עוד מסרה הרשת כי "גובה הקנס עצמו, הנמוך משמעותית מעונשים שהוטלו על רשתות אחרות שהורשעו בעברות דומות, יש בו כדי להעיד על כך שגם בית המשפט רואה בסופר-פארם רשת שהגנת הצרכן היא נר לרגליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully