וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריאל לין: "די להתבכיין על שער הדולר"

אורה קורן

9.9.2009 / 14:44

נשיא איגוד לשכות המסחר יצא היום נגד מסע התעשיינים לקבלת תמיכה ממשלתית שתפצה אותם על שער הדולר היורד מול השקל. לין מייצג את היבואנים הנהנים משער הדולר הנמוך

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, יצא היום נגד מסע התעשיינים לקבלת תמיכה ממשלתית שתפצה אותם על שער הדולר היורד מול השקל. "די להתבכיינות ולהפעלת לחצים על הממשלה בכל הקשור להגנה על הדולר", אמר לין בכנס הבינלאומי של לשכות המסחר האירופיות הנערך בישראל.

לין מייצג את היבואנים, הנהנים משער דולר נמוך. בנוסף, הוא נמצא ביחסים מתוחים עם נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, המוביל את מאבק היצואנים לתמיכה ממשלתית, ואף פרש בחודשים האחרונים מלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בראשות ברוש.

"הדולר נחלש כתוצאה מחוזקו של המטבע הישראלי, הנובע, בין השאר, מחוזקה המוכח של הכלכלה הישראלית והיחלשות הדולר בעולם בכללו. ולכן יש לפתח את קשרי המסחר עם מדינות המבצעות עסקות במטבעות אחרים, כמו מדינות גוש האירו, ובעיקר עם 17 המדינות האירופיות שאינן חברות באיחוד האירופי. יש גבול למה שמדינה יכולה לעשות בתנאים של שוק חופשי בהגנה על שער המטבע שלה", הוסיף.

לדברי לין, במקום התביעה האובססיבית מהמדינה שתחזק את הדולר, על מדינת ישראל להתמקד בפתיחת שווקים חדשים, וחלקם קרובים מאד אלינו. לדבריו, יש להתמקד כיום בעיקר בסחר עם שווייץ, רוסיה ותורכיה, והמהלך הראשון הוא להגיע להסכמי סחר חופשי איתן.

בכנס, שנערך לראשונה בישראל, משתתפים 11 נשיאים של לשכות המסחר האירופיות של המדינות שאינן חברות באיחוד האירופי, ובכללם נשיאי לשכות המסחר של רוסיה, טורקיה, בוסניה, סלובקיה, גיאורגיה וקרואטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully