וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגעו בשוטרי מג"ב והורשעו בניסיון רצח

גלעד גרוסמן

9.9.2009 / 14:07

יוסף ובאסל אבו תאיה הורשעו בניסיון לרצוח חיילים באמצעות מטען חבלה, שהטמינו סמוך לשביל הגישה למסגד אל- אקצה ב-2000. בפיצוץ נפגעו שלושה שוטרי מג"ב

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (רביעי) את יוסף אבו תאיה ובאסל אבו תאיה בניסיון רצח , לאחר שתכננו להטמין מטען חבלה במדרכה בכניסה לבית הקברות המוסלמי ליד שער האריות, במטרה לפגוע בחיילים. בנוסף יוסף אבו תאיה הורשע גם בסחר בנשק שלא כדין וברכישה ואחזקת נשק.

לפי כתב האישום השניים קשרו קשר להמית חיילי צה"ל באמצעות מטען חבלה ולהטמינו במדרכה בכניסה לבית הקברות המוסלמי סמוך לשער האריות, מקום אשר מהווה שביל גישה למסגד אל – אקצה. השניים ערכו סיור מוקדם במקום ולמדו את זמני הסיורים של החיילים. לאחר מכן הם הכינו מטען צינור, ובנובמבר 2000 הטמינו את המטען ליד שער האריות בשעת לילה, וכיוונו את מנגנון ההצתה כך שיפגע בסיור שעבר במקום בבוקר. כתוצאה מהפיצוץ נפצעו שלושה שוטרי מג"ב.

בחקירתו בשב"כ הודה יוסף בהטמנת המטען, לדבריו כנקמה על כך שהוכה על ידי חיילים, אולם בבית המשפט טען שרק הסיע את אחיו עלאא, שנרצח ב-2004, למקום הפיגוע. באסל סיפר בחקירה בשב"כ שהחליט לבצע פיגוע לאומני לאחר פרוץ אינתיפאדת אל-אקצה, אולם בבית המשפט טען שרק שמע על המקרה מאחיו וכי לא היה מעורב.

"הנאשמים לא רק הכינו את המטען והטמינוהו, תוך כוונה כי המטען יתפוצץ ויפגע בחיילים, אלא היו מודעים לכך כי העומד בסמוך ייפגע עד מוות", כתבו השופטים , יעקב צבן, חנה בן-עמי ורפי כרמל, בהכרעת הדין.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • מג"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully