וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכונו להפחתה

אייל דץ

9.9.2009 / 13:43

המשרד להגנת הסביבה שכר את שירותיה של חברת הייעוץ הגדולה בעולם והנחשבת לפורצת דרך בתחום הפחתת הפליטות של גזי החממה, לקראת ועידת קופנהאגן

ועידת האקלים הבינלאומית בקופנהאגן הולכת ומתקרבת ובמשרד להגנת הסביבה מתחילים להתכונן במרץ. הבוקר (רביעי) הודיע השר להגנת הסביבה גלעד ארדן כי משרדו שכר את חברת הייעוץ הבינלאומית "מקינזי", זאת כצעד ראשון ומרכזי של ישראל לקביעת יעדים להפחתת פליטות של גזי חממה במסגרת ההערכות העולמית בנושא. מקינזי אמורה לנתח את מצבה של ישראל בתחום פליטות גזי החממה ולהציע פתרונות להפחתתם.

ארדן אמר כי "עבודתה של חברת מקינזי תספק למשרדו כלים הכרחיים לגיבוש תוכנית לאומית להפחתת הפליטות. בכך, ישראל מצטרפת לשורה ארוכה של מדינות שנעזרו בשרותי מקינזי בהתאם למתודולוגיה שפיתחה ושבאמצעותה תוכל ישראל להגדיר מהם יעדי הפחתת הפליטות הרצויים ומהם הדרכים להגיע ליעדים אלה". ארדן ציין כי יוביל החלטת ממשלה לקביעת יעדי הפחתת פליטות גזי חממה בישראל בהתבסס על המיפוי שנעשה בשלב ראשון וההבנות שיושגו בוועידת קופנהאגן.

חברת הייעוץ האסטרטגי מקינזי היא חברת הייעוץ הגדולה בעולם ונחשבת לפורצת דרך בתחום הפחת הפליטות של גזי החממה. בחודש יולי האחרון פרסמה מקינזי דו"ח המצביע על התייעלות אנרגטית כפונטנציאל הגדול ביותר לצמצום פליטת גזי החממה. לטענת הדו"ח, פונטנציאל הצמצום העולמי עד 2020 יכול להגיע אף ל-23 אחוזים.

בחודש דצמבר השנה תערך בקופנהגן ועידת פסגה עולמית של האו"ם לשינוי האקלים בה ידונו מדינות העולם בקביעת מדיניות כלל עולמית להפחתת פליטות גזי חממה לשנים הבאות, כהמשך לפרוטוקול קיוטו שתוקפו יפוג ב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully