וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוקולד ששווה 21 מיליארד דולר

עומר רבין

9.9.2009 / 12:19

אחרי שדחתה שלשום הצעת רכש של 16.7 מיליארד דולר - צפויה על פי ההערכות קדבורי להימכר תמורת 21 מיליארד לענקית המזון נסטלה או לענקית הממתקים הרשי'ס. בינתיים המשקיעים מלקקים את האצבעות

רבים בישראל מכירים את מוצרי השוקולד של "קדבורי" בתור החפיסות הסגולות שנדחסות לתוך התיק בערימות לפני העליה על המטוס בחזרה ארצה משדות התעופה הגדולים בחו"ל - אבל מסתבר שהמותג הסגלגל והפופולרי שווה הרבה מאוד כסף.

יצרנית מוצרי המתיקה הבריטית הידועה קיבלה שלשום הצעת רכש מצד קבוצת "קראפט פודס" האמריקאית אשר ביקשה לקנות את כל פעילותה תמורת 16.7 מיליארד דולר - אך החליטה לדחות את ההצעה בטענה כי היא "אינה משקפת את השווי האמיתי של החברה ולכן אינה ראויה". חברת קראפט, אחת מיצרניות המזון הגדולות, ביקשה באמצעות האיחוד עם קדבורי להשתוות לנתח השוק של חברת "מארס" המתחרה ובכך לשלוט ב-15% משוק דברי המתיקה העולמי.

ענקית המזון "נסטלה" שחששה מאוד מהמיזוג בין שתי החברות, היא על פי ההערכות הבאה בתור לנסות ולקנות את פעילות "קדבורי". על פי אנליסטים בכירים בשוק האמריקאי, תציע נסטלה סכום של 21 מיליארד דולר תמורת השליטה בחפיסות השוקולד הסגולות ובכך תבטיח לעצמה שליטה של ממש בשוק דברי המתיקה. נסטלה מהווה את ענקית המזון היחידה בשוק האמריקאי אשר גדולה יותר בהיקיפה מ"קראפט".

על פי הערכות אותם אנליסטים, לצד נסטלה עשוייה גם ענקית השוקולד "הרשי'ס" להגיש הצעת רכישה לקדבורי. בינתיים מי שמלקקים את אצבעותיהם הם המשקיעים במניית קדבורי שנהנו אתמול מקפיצה מטאורית של 38% בשוויה של מניית החברה בוול סטריט על רקע הצעות הרכישה המתוקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully