וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייבים לתרגל היערכות לשפעת החזירים"

נעמה טלמור

9.9.2009 / 11:31

יועץ למשרד הבריאות סבור שעל הצוותים הרפואיים לבצע לקראת החורף תרגול של כל המערכות. "כרגע המחלה נראית קלה, אך מגיפות עבר הוכיחו שהנגיף יכול לעבור שינוי"

במשרד הבריאות ממשיכים להיערך להתפרצות אפשרית של מגפת שפעת החזירים. ד"ר רן בליצר, יועץ למשרד הבריאות, אמר היום (רביעי) כי בשבועות הקרובים, על כל הצוותים הרפואיים ובכללם קופות החולים ומערכת הבריאות, להיערך עד כמה שאפשר לקראת התפרצות מגפת שפעת החזירים, אם אכן תהיה כזאת.

לדברי ד"ר בליצר, "זה הזמן היחיד שיש לנו לבדוק ולתרגל. כרגע המחלה נראית קלה, בהחלט כזו שלא תביא אותנו למצב שבו מערכת הבריאות לא מתפקדת, אך מגיפות עבר הוכיחו שהנגיף יכול לעבור שינוי פעם פעמיים ואף שלוש פעמים".

עוד ציין ד"ר בליצר כי "גילינו כי הציבור הישראלי פועל יחסית בהגיון ובקור רוח. רוב הציבור לא חושש, ויודע בדיוק במה מדובר באשר למחלת שפעת החזירים". עד כה מתו בישראל 21 בני אדם כתוצאה מסיבוכי המחלה, והבשורה המרגיעה הי א כי לא נרשמה הן בארץ והן בעולם תמותה בקרב תינוקות ופגים. בעולם מתו מהמחלה כ-3,400 בני אדם.

אתמול הודיע ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר איתמר גרוטו כי החיסונים נגד שפעת החזירים צפויים להגיע, ככל הנראה, החל מחודש אוקטובר וזאת במקביל למדינות נוספות בעולם. החיסונים לא יגיעו בבת אחת אלא בהדרגה, ובמשרד הבריאות צופים שמקביל להגעתם הם יאושרו לשימוש.

במשרד הבריאות מעריכים כי אם אכן החיסונים יהיו בטוחים לשימוש, דבר שטרם ברור, הם יוכלו להפחית התחלואה, בדומה לשםעת העונתית, בכ- 40%-70%. הקבוצות הראשונות שיקראו להתחסן יהיו חולים בקבוצות סיכון עד גיל 65 כולל נשים בהריון בשלישים השני והשלישי, וכן סגלים רפואיים. "אני מקווה שהמחלה תשאר קלה" אמר ד"ר גרוטו, "אך צריך לצפות למקרי תחלואה ותמותה. בימים אלו אנו נערכים במשרד לקליטה של החיסונים וכן נערכים לבצע את מבצע החיסון של האוכלוסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully