וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ירדה מהפסים, 13 נפצעו

נעמה טלמור ורמי שני

9.9.2009 / 13:19

קרונות הרכבת ירדו מהפסים סמוך לכפר מנחם. 13 בני אדם נפצעו באורח קל ושלושה לקו בחרדה. תנועת הרכבות בדרום הופסקה עד יום שישי לצורך תיקון המסילה

אמיל טבוסוב

(צילום: אמיל טבוסוב, עריכת וידאו וקריינות: ענת ברק)

שלושה קרונות נוסעים של רכבת ישראל ירדו הבוקר (רביעי) מהפסים במחלף שורק, סמוך לכפר מנחם שבדרום הארץ. צוותי מגן דוד אדום רבים הגיעו למקום מחשש לנפגעים. 13 פצועים פונו מהמקום באורח קל, ושלושה בני אדם לקו בחרדה. לא ברור עדיין מה גרם לתאונת הרכבת. תנועת הרכבות בדרום הופסקה עד יום שישי לצורך תיקון המסילה.

מדוברות רכבת ישראל נמסר כי "מרכבת שנסעה מבאר שבע לכיוון תל אביב נשמטו כמה קרונות". הם הוסיפו כי מנכ"ל רכבת ישראל ועובדי רכבת נוספים הגיעו למקום, וכי ועדה פנימית של הרכבת תבדוק את נסיבות האירוע.

קצין הכבאות האחראי על האירוע, שי קריסי, סיפר לוואלה! חדשות כי ארבעה צוותי כיבוי ורכב חילוץ מיוחד הגיעו למקום במהירות, וביצעו סריקה של כל קרונות הרכבת וניתקו את כל מקורות האנרגיה כדי למנוע התלקחות במקום. לדבריו, "לא היו לכודים, אך הנוסעים היו מבוהלים וסייענו להם לצאת מהרכבת". נוסעי הרכבת עלו על רכבת חלופית.

אחת הנוסעות שהיתה על הרכבת בזמן האירוע סיפרה לקול ישראל כי "במהלך הנסיעה הרגשנו טלטלה ובאיזשהו שלב חלק מהקרונות ירדו מהפסים". לדבריה, "אנשים התחילו לצעוק ועכשיו כולם פה בהלם".

על פי ממצאי החקירה הראשוניים ייתכן והרכבת נחבטה כחמישה קילומטר לפני האזור בו אירעה התאונה, וגררה איתה דבר מה שגרם לגלגליה לקפוץ מעל המסילה. אפשרות שנייה היא שחלק מהרכבת התפרק והדבר גרם לגלגלים שלה לצאת מהמסילה. מדוברות רכבת ישראל נמסר כי הרכבת נבדקה לפני יומיים על ידי חברה חיצונית ונמצאה כשירה.

היסטוריה של תאונות

בחודש שעבר אירעה תקלה ברכבת בתחנת עכו, כאשר עברה על פני רמזור אדום במקום לעצור. באותו מקרה נמנע אסון כבד באמצעות מערכת בלמי חירום שמנעה מרכבת הנוסעים להתנגש באחרת. מנכל רכבת ישראל, חקי הראל, הורה לפתוח בוועדת חקירה חיצונית לבדיקת נסיבות האירוע.

בחודש יוני 2006, התנגשה רכבת קומותיים במיכלית שנתקעה על פסי הרכבת במחסום בית יהושע. מעוצמת הפגיעה הועפו שלושה קרונות וקטר זה על זה. בתאונת נהרגו חמישה בני אדם ו-80 אחרים נפצעו. בעקבות התאונה הקטלנית הציבה רכבת ישראל תצפיתנים בכל אחד מצמתי הרכבות כדי למנוע תאונות מסוג זה.

ביוני 2005, אירע אסון רבדים באיזור קרית גת. שבעה בני אדם איבדו את חייהם ו-200 נפצעו בתאונה כאשר רכבת שעשתה דרכה מבאר שבע לחיפה התנגשה במשאית עמוסה באפר שנתקעה על הפסים. מתחקיר האירוע עלה, כי נהג המשאית אשם באירוע. גלינסקי עבד בשירות חברת ההובלות "האחים אליהו" והיה בעל הרשעות תנועה רבות ברישומי משטרת התנועה בישראל. בין 2001 ל-2005 הורשע גלינסקי ב-24 עברות תנועה שונות.

עדכון ראשון: 11:27

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully