וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר עיתונאי בריטי שנחטף באפגניסטן

טלי גולדשטין

9.9.2009 / 10:26

במבצע הירואי, שגם צה"ל יכול ללמוד ממנו, שוחרר סטיבן פארל, עיתונאי ה"ניו יורק טיימס" שהוחזק בשבי על ידי הטליבן. עמיתו האפגני נורה למוות במהלך התקיפה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עיתונאי בעיתון "ניו יורק טיימס", שהוחזק בשבי על ידי הטליבן באפגניסטן, שוחרר היום (רביעי) במהלך מבצע אווירי של חיילי קומנדו בינלאומיים. במהלך הפשיטה, נהרג עמיתו האפגני של העיתונאי, שנחטף אף הוא על ידי הטליבן.

חמושים חטפו את סטיבן פארל, בעל אזרחות בריטית-אירית, ואת העיתונאי סולטן מונדי בשבת בעוד השניים מדווחים על השלכות התקיפה האווירית של נאט"ו על מיכליות דלק – תקיפה במהלכה נהרגו עשרות אזרחים אפגנים חפים מפשע. פארל ומונדי הם צוות העיתונאים השני של ה"ניו יורק טיימס" שנחטף באפגניסטן במהלך השנה.

כוח הסיוע הבינלאומי של נאט"ו, שלו כ-64,500 חיילים הנלחמים נגד הטליבן באפגניסטן, אישר את קיום המבצע לשחרור העיתונאים. פארל עצמו לא נפגע במהלך שחרורו, אך המתרגמן שלו – מונדי בן ה-34 אב לשניים שעבד באפגניסטן במהלך הפסקה מלימודיו בגרמניה – נהרג מאש החמושים. דבר החטיפה עצמו נשמר בסוד בימים האחרונים על ידי העיתון בשל חשש לחיי החטופים.

פארל סיפר על המבצע ההירואי: "היינו כולנו בחדר, הטליבן רצו מסביב כששמעו מסוק מתקרב. זו היתה פשיטה. חשבנו שאנחנו עומדים למות". לדבריו, הוא ומונדי רצו החוצה. "שמענו יריות מסביבנוץ שמעתי קולות מדברים באנגלית ובאפגנית. מונדי צעק 'עיתונאי! עיתונאי! אך נפל מת".

מה"ניו יורק טיימס" נמסר: "שמחנו מאד לשמוע שפארל שוחרר, אך אנו מצרים מאד ששחרורו עלה כזה מחיר גבוה", דברי העורך ביל קלר .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully