וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינדנשטראוס: "המאבק בשחיתות רק בתחילתו"

צבי זרחיה

8.9.2009 / 22:52

"לצערי, יש לי השגות על איכות השלטון בישראל", אמר מבקר המדינה, שקיבל את אות אביר איכות השלטון והוסיף: "אנחנו אפילו לא באמצע הדרך"

"המאבק להשגת טוהר מידות בהיכלי השלטון בישראל ולמיגור השחיתות הציבורית נמצא בתחילת הדרך, אפילו לא באמצעה" - כך אמר מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בעת שקיבל אמש מהתנועה לאיכות השלטון את אות אביר איכות השלטון.

"רק שיתוף פעולה אמיץ והדוק בין כל הרשויות, ובעיקר רשויות אכיפת החוק, יוכלו להוביל את המערכה למען ישראל טובה יותר, נקייה יותר, הוגנת יותר - ישראל שטוב לחיות בה, ישראל שיש בה שוויון מלא בין אזרח לאזרח, שאין בה העדפות במינויים על פי בסיס מפלגתי. ישראל שאין בה מתעשרים מקופת המדינה, מהקופה הציבורית. תקראו לזה ?הון ושלטון', אם אתם רוצים", הוסיף לינדנשטראוס.

עוד אמר המבקר: "לצערי, יש לי מחשבות והשגות על איכות השלטון בישראל. הרי רק לאחרונה נחשפנו לשרים לשעבר המגיעים לבתי הכלא ולאישי ציבור מרכזיים אחרים העומדים לדין. רק אתמול היו אלה מורי הלכה בסוגיות ביטחוניות, חברתיות ומדיניות, מטיפים בשער לחברה נקייה מרבב וטהורת מידות - והיום מצטמצם מעגל המאזינים לחבריהם החדשים, שכניהם בתאי הכלא.

"האם הסתיים ניקיונן של כל האורוות הראויות לניקוי מיידי? האם מישהו יכול להיות ערב לנו כי במינהל הציבורי הופקו הלקחים הראויים בנושא טוהר המידות, בנושא הסכנה החברתית הקשה הנובעת מתופעת השחיתות?"

"יש להילחם גם בעוני ובאלימות"

לינדנשטראוס הדגיש שיש להילחם גם בבעיית האלימות. "בעיה זו מחייבת עקירה מיידית מהשורש, בכל האמצעים - וגם כאן יש תפקיד חשוב לתנועות החברתיות", אמר מבקר המדינה.

המבקר התייחס גם לגידול באבטלה ולגידול בעוני. "המדינה לא הצליחה לעמוד ביעדים שהציבה לעצמה לצמצום העוני, אמר. "איננו יכולים להתעלם משיעור המובטלים, אשר זינק באחרונה ל-8%, והחשש הוא כי בתוך שנה יהיו בישראל 340 אלף מובטלים. איננו יכולים להתעלם מדו"ח העוני בישראל, שלפיו יש 774 אלף ילדים עניים ב-418 אלף משפחות עניות".

את מקבלי אות אביר איכות השלטון ל-2009 בחרה ועדה ציבורית בראשות המשנה לשעבר לנשיא בית המשפט העליון, מישאל חשין. לצד לינדנשטראוס קיבלו את האות גם השופט בדימוס ורדי זיילר, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים; ח"כ לשעבר מיכאל מלכיאור; החשב הכללי לשעבר באוצר ד"ר ירון זליכה; העיתונאית אילנה דיין; העיתונאי קלמן ליבסקינד; ראש המועצה המקומית שער הנגב אלון שוסטר; ותנועת "אחרי! נוער מוביל שינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully