וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקירוב מתכנן מתיחת פנים לבית אסיה

רז סמולסקי

9.9.2009 / 7:52

איש העסקים צפוי להפוך את הבניין התל אביבי למגדל משרדים בן 20 קומות. היום צפויה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לדון בתוכנית שמבקשת להשוות את גובה הבניין לזה של בית אמות השקעות

איש העסקים אלפרד אקירוב מתכנן מתיחת פנים ותוספת בנייה לבית אסיה בתל אביב שבבעלותו, שבמסגרתה יתנשא המבנה לגובה של 90 מטר ויכלול 20 קומות - בדומה לבית אמות השקעות הסמוך לו. המגדל ישמש כמגדל משרדים, ואולי גם כמלון, וחלקו התחתון ימשיך לשמש למסחר.

חברת אלרוב שבבעלות אקירוב הגישה באחרונה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב תוכנית להוספת 12 קומות משרדים וקומת ביניים מעל בית אסיה. אלרוב מבקשת להגדיל את זכויות הבנייה מ-14 לכ-27 אלף מ"ר. שטח כל קומה יהיה כ-1,200 מ"ר ברוטו, כ-40% משטח הקומות הקיימות. כיום כולל הבניין שבע קומות וקומת קרקע מסחרית, שבה בתי קפה ווחנויות.

המבנה של בית אסיה בעל חזית מתעגלת וארכיטקטורה ייחודית שנבנה ב-79' בקרן הרחובות ויצמן ודפנה במתחם בית המשפט בתל אביב. שטחן של הקומות הקיימות, השונות זו מזו בגודלן, הוא 3,000-4,000 מ"ר. את המבנה תיכנן האדריכל מרדכי בן חורין, שאף גויס לתכנון ההרחבה הנוכחית.

במשך השנים התחלפו הבעלויות על הבניין. ואולם עד היום הבניין לא שופץ. למרות ההזנחה היחסית, המיקום האטרקטיווי והייחודיות שלו שמרו על המוניטין של הבניין, שעם שוכריו נמנים משרדי עורכי דין ושגרירויות איטליה, ספרד ושוודיה.

במאי 2008 רכש אקירוב את המגדל תמורת כ-211 מיליון שקל ממשקיע אנגלי בשם מל קופר, שהחזיק בו שנתיים בלבד. לפי דיווח החברה, בעת ביצוע העסקה דמי השכירות הממוצעים בבניין היו כ-55 שקל למ"ר ומסתכמים ב-14.2 מיליון שקל בשנה.

במסגרת הבנייה החדשה גם המבנה הקיים יזכה לשיפוץ פנימי וחיצוני. אף ששטחו של המבנה יוכפל, לא ייתוספו לו חניות חדשות.

מחלקת הנדסת עיר של עיריית תל אביב המליצה לוועדת התכנון והבנייה לאשר את התוכנית ולייעד את המגדל החדש לשימוש של משרדים, עם אפשרות למלון, והודגש כי לא תותר בו בנייה למגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully