וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: הימורי ספורט באינטרנט - לא חוקיים

מאת עוזי דן

8.9.2009 / 22:52

בית הדין לצדק של האיחוד בבריסל קבע אמש כי כל הימור שאינו באתר ממשלתי - איננו חוקי. הפסיקה חלה גם על אתרים הפועלים ממדינות שאינן חלק מהאיחוד. בטוטו מרוצים

בית הדין לצדק של האיחוד האירופי, הפועל בבריסל, קבע אתמול כי הימורי ספורט באתרי אינטרנט שאינם ממשלתיים הם לא חוקיים.

הפסיקה חלה גם על אתרים הפועלים ממדינות שאינן חברות באיחוד. ההחלטה עשויה להשפיע גם על מעמדם החוקי של הימורים באינטרנט שלא קשורים לספורט.

בית הדין דן בערעור של חברת האינטרנט Bwin, שאליה הצטרפה ההתאחדות לכדורגל בפורטוגל, על החלטת בתי המשפט בפורטוגל לפסול את החסות שהעניקה בשלוש השנים האחרונות לליגת העל במדינה זו.

בית הדין האירופי דחה את הערעור, וקבע כי ההימורים באינטרנט כרוכים בסיכון להונאה. עוד נקבע כי אם אתר הימורים נותן חסות לליגה, קיים סיכוי רב שכמה מהקבוצות יוכלו להשפיע על התוצאות כדי להגדיל את רווחי האתר.

בית הדין פסק חד-משמעית כי לממשלות יש זכות מלאה להעניק מונופול לארגוני ההימורים הלאומיים גם בתחום האינטרנט. הממשלות יכולות למנוע מאתרי ההימורים הלא חוקיים להציע הימורים לאזרחיהן - גם אם אתרים אלה פועלים ממדינות אחרות וממקלטי מס. גם אם אתרים אלה קיבלו היתר לפעול במדינה מסוימת, רשאיות המדינות האחרות למנוע את פעילותם בתחומן.

עופר פרי, מנכ"ל טוטו winner החבר בהנהלת ארגון ההימורים האירופי, אמר אתמול כי הפסיקה היא "ניצחון משפטי מכריע לארגונים הלאומיים". לדבריו, "בית המשפט האירופי קבע בראשונה באופן ברור בעניין אי-חוקיותים של אתרי אינטרנט שאינם ממשלתיים, והדבר יאיץ את המאבק הבלתי מתפשר בהימורים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully