וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת תמיר: מפקד מצ"ח בדרום יועמד לדין

חקירתו של תא"ל משה (צ'יקו) תמיר נוהלה בצורה רשלנית. כך קבע המשנה לפרקליט המדינה, שהחליט בעקבות כך להעמיד את הקצין שעמד בראש החקירה לדין משמעתי

מפקד המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) בפיקוד דרום, סא"ל ששי מגידו, יועמד לדין בעקבות כשלים אישיים בחקירתו של תא"ל משה (צ'יקו) תמיר, כך החליט הערב המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן.

ניצן הורה על העמדתו של מגידו לדין לאחר חיבור חוות דעת משפטית ושוועדת חקירה שבדקה את התנהלות מצ"ח בחקירתו של תא"ל תמיר בפרשת הטרקטורון השלימה את עבודתה. עוד קבעה הוועדה כי מפקד מצ"ח, אל"מ מאיר אוחנה, לא היה מעורב בחקירה וניקתה אותו מכל אשמה.

כזכור, בפסק הדין שניתן כנגד תא"ל תמיר בבית הדין הצבאי המיוחד מתחו השופטים ביקורת קשה כנגד חקירתו של מפקד אוגדת עזה לשעבר. בין היתר, אמרו השופטים כי החקירה נגד תמיר הייתה רשלנית, וכי במידה ויתאמת החשד כי אכן ניתנו הנחיות להקל בחקירה, תהיה זו "רעידת אדמה".

בין היתר לא נחקר תמיר באזהרה ותיק החקירה נגדו נוהל שלא על פי הנהלים. היום, כאמור הגיש ניצן את חוות דעתו בו קבע כי מפקד מצ"ח בפיקוד דרום, סא"ל ששי מגידו, קיבל לבדו את ההחלטה שלא לחקור את תמיר תחת אזהרה, זאת בניגוד לכללי החקירה המקובלים ובניגוד לאישור מיוחד שקיבל מהפרקליטות הצבאית לצורך החקירה.

כמו כן גילתה הוועדה המיוחדת שהוקמה לחקירת התנהלות מצ"ח בפרשה, כי בעקבות מעורבותו של סא"ל מגידו, לא הועמקה החקירה למרות חומרת החשדות כנגד תמיר ורק בשלב מאוחר יותר לאחר שתיק החקירה הגיע לפרקליטות ניתנה הנחייה להשלמת החקירה. יחד עם זאת קבעה הוועדה כי הכשלים אינם בגדר עבירה פלילית של שיבוש הליכי משפט, וסא"ל מגידו צפוי לעמוד לדין משמעתי שככל הנראה יביא לנקיטת צעדים פיקודיים נגדו.

בעקבות מסקנות הוועדה הוחלט כי אל"מ מאיר אוחנה, מפקד מצ"ח, יוכל לקבל קידום לדרגת תא"ל, והוא צפוי להתמנות בימים הקרובים למפקד המשטרה הצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully