וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "נוריד מסים כדי להוביל המשק לצמיחה"

עומר רבין

8.9.2009 / 22:39

ראש הממשלה נתניהו קרא בנאום בתל אביב לצמצום הסקטור הציבורי ולהמשך הרפורמות וטען: "ללא צמיחה לא נוכל לממן את הצרכים הבטחוניים בעשור הקרוב"

רויטרס

(צילום: נעם כהן)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שלישי) כי "לא ניתן לממן את הוצאות הביטחון של מדינת ישראל בעשור הקרוב ללא צמיחה במשק". בדברים שנא בכנס "100 המשפיעים של עיתון דה מרקר" בתל אביב, אמר נתניהו כי "צמיחה היא המפתח לכל והיא הדרך היחידה לייצור המשאבים להם אנו זקוקים ולשיפור רמת החיים".

"יש לצמצם את הסקטור הציבורי שכיום הינו בעל מימדים מבהילים שאין להם אח ורע", אמר נתניהו, "אנחנו לא צריכים להיות בממוצע של המדינות המפותחות, כדי להיות תחרותיים ומצוינים צריך לשאוף להיות יעילים יותר". הוא הוסיף כי "עלינו להמשיך במדיניות הורדת המסים כדי לסייע לשוק הפרטי להוביל את הכלכלה לצמיחה".

נתניהו זכה במהלך הכנס בתואר "האיש המשפיע ביותר על הכלכלה בישראל" ופתח בכך את רשימת "100 המשפיעים" שנחשפה באירוע. אחריו דורג הנגיד סטנלי פישר, במקום השלישי איש העסקים נוחי דנקנר ובמקום הרביעי - שר האוצר שטייניץ.

נתניהו הדגיש בנאומו בפתח האירוע את חשיבות הרפורמות במשק, ואמר כי "זהו גורם לצמיחה פנימית שלא תלוי בתנודות בשווקים בעולם והוא רווח נקי של כולנו - לא חשוב מה קורה בסין או בהודו, זוהי התייעלו שמוסיפה לנו אחוזים ניכרים לצמיחה ומתניעה את המשק". בנוסף התחייב להמשיך את הרפורמה בתחום היתרי הבנייה וכן להקל את נטל הביורוקרטיה הכרוך במערכת המיסוי בישראל. הוא אף חידד והדגיש את כוונת ממשלת ישראל להשלים בתוך זמן קצר את התנאים הנדרשים להצטרפות ישראל לארגון המדינות המפותחות - ה-OECD.

בנאומו התייחס נתניהו גם לפיתוח התחבורה בישראל. לדבריו, בכוונת הממשלה להמשיך את הרפורמות בשונות במשרד התחבורה. "בקרוב ניתן יהיה להגיע ברכבת מבאר שבע לתל אביב בארבעים דקות, ובאמצעות כביש 6 המלא להגיע מראש פינה לת"א בשעה", אמר. בנוסף התייחס לצורך לכונן "מהפיכה חברתית" לצד מהפיכה כלכלית והצדיק את הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל על רקע זה באומרו: "הפער העיקרי בין צעירים בישראל הוא ביכולת לקנות דירה - ואנו עומלים כדי לשנות זאת".

בסוף נאומו הודה ראש הממשלה לשר האוצר יובל שטייניץ, וכינה את נגיד בנק ישראל סטנלי פישר "אי של יציבות בסופה הבינלאומית".

עדכון ראשון: 20:46

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully