וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"773 חפים מפשע נהרגו בעופרת יצוקה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.9.2009 / 6:00

דו"ח חדש של ארגון "בצלם" מעלה, כי בניגוד לנתונים שפרסם צה"ל, מרביתם המוחלט של ההרוגים הפלסטינים במבצע עופרת יצוקה היו אזרחים חפים מפשע. צה"ל: "הדו"ח לא מבוסס"

ארגון "בצלם" פרסם היום (רביעי) תוצאות תחקיר שערך בנושא ההרוגים במבצע "עופרת יצוקה". מהתחקיר עולה כי צה"ל הרג 1,387 פלסטינים, מתוכם 773 שלא השתתפו בלחימה כולל 320 קטינים מתחת לגיל 18 ו-109 נשים מגיל 18 ומעלה. עוד טוען הארגון כי 330 מההרוגים הפלסטינים השתתפו בלחימה ו-248 היו שוטרים במשטרה הפלסטינית שרובם נהרגו בהפצצות על תחנות משטרה ביום הראשון למבצע.

על פי הדו"ח של "בצלם", הפלסטינים הרגו תשעה ישראלים במהלך המבצע, בהם שלושה אזרחים ואיש כוחות הביטחון בהתקפות טילים על דרום ישראל. בנוסף נהרגו חמישה חיילים בלחימה בעזה וארבעה נהרגו מאש חיילי צה"ל. לטענת "בצלם", הנתונים גובשו לאחר חודשים של תחקירים והצלבה בין מקורות והם "עומדים בסתירה מובהקת לנתוני צה"ל".

על פי נתוני צה"ל, במהלך המבצע נהרגו 1,166 פלסטינים, מתוכם 709 חמושים ו-295 בלבד "בלתי מעורבים". לטענת "בצלם", הפער בין הדו"ח שלהם לבין נתוני צה"ל "בלתי נסבל". עוד טוען "בצלם", כי צה"ל הסב במהלך המבצע לאוכלוסיה האזרחית בעזה הרס בהיקף עצום. "משפחות שלמות נהרגו, ילדים נורו מול הוריהם, אחרים נאלצו לצפות ביקיריהם מדממים למוות. שכונות מגורים נמחו מעל פני האדמה", נכתב.

מ'בצלם' נמסר כי "מספרם העצום של האזרחים שנהרגו מחייב את החברה הישראלית לחשבון נפש. הארגון מודע לקשיים הכרוכים בלחימה בשטח המאוכלס בצפיפות, מול ארגונים חמושים שאינם בוחלים באמצעים ומוצאים מחסה בתוך האוכלוסייה האזרחית. אולם פעולות לא חוקיות ולא מוסריות של ארגונים פלסטיניים אינן מצדיקות פגיעה כה נרחבת באזרחים על ידי מדינה המגדירה עצמה כדמוקרטית".

בצה"ל דוחים את טענות "בצלם" וטוענים כי דו"ח הארגון "לא נסמך על עובדות או נתונים מדוייקים". לטענת צה"ל, "בצלם" "מלקט את נתוניו מארגונים בעלי אינטרס, והתבסס, בין השאר, על נתונים מאתרי אינטרנט של זרועות צבאיות של ארגוני הטרור ושל המשטרה הפלסטינית". עוד נמסר מצה"ל כי "חמאס מסתיר את הנתונים כדי לתעתע בדעת הקהל הבינלאומית ובניסיון 'למזער' את מספר ההרוגים מקרב אנשיו ו'לנפח' את מספר ההרוגים מקרב האוכלוסייה האזרחית".

בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully