וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "הקפאת הבנייה - צורך לאומי"

יהושע בריינר

8.9.2009 / 18:03

בטקס הרמת כוסית עם ראשי הרשויות המקומיות אמר שר הביטחון כי אנחנו נמצאים בפתח של שנה של הזדמנויות בתחום המדיני". ראשי רשויות מיו"ש החרימו את הטקס

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

"הקפאת הבנייה היא צורך לאומי נכון". כך אמר היום (שלישי) שר הביטחון אהוד ברק אמר היום בטקס הרמת כוסית עם ראשי הרשויות המקומיות . ברק הוסיף ואמר כי "בנושא ההתנחלויות צריך לפעול בשכל ובאחריות, לא בכיפופי ידיים ולא בהתלהמות".

בהתייחסו לנושא המדיני אמר ברק כי "אנחנו רוצים להגיע להסדר עם הפלסטינים על בסיס של שתי מדינות, תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. אנחנו נמצאים בפתח של שנה של הזדמנויות בתחום המדיני ואסור שנחמיץ אותם". ראשי רשויות מיהודה ושומרון החרימו את טקס ההרמת הכוסית, שנערך בקרייה בתל אביב, זאת בשל הקפאת הבנייה בהתנחלויות. בנוסף אמר ברק כי יפעל לשינוי החוק על מנת לאפשר לראשי ערים לשמש גם כחברי כנסת.

ברק אישר אתמול באופן רשמי בניית 455 יחידות דיור חדשות בגושי ההתנחלויות בגדה המערבית. זאת בטרם ההכרזה הרשמית של הממשלה על הקפאת הבנייה בשטחים. בהר גילה שבגוש עציון אישר שר הביטחון בנייה של 149 יחידות חדשות. במודיעין עילית אושרו 84 יחידות דיור, באגן איילות שבפסגת זאב 76 יחידות דיור, בקידר (סמוך למעלה אדומים) - 25 יחידות דיור. במשכיות שבבקעת הירדן אושרו 20 יחידות חדשות, במעלה אדומים 89 יחידות ובאלון שבות שבגוש עציון 12 יחידות. בנוסף, אישר ברק הקמת פארק ספורט אתגרי בעיר אריאל.

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully