וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צ'יקו תמיר ימנע את קידום מפקד מצ"ח?

יהושע בריינר

8.9.2009 / 16:51

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה למנוע את קידומו של אלוף משנה מאיר אוחנה. הסיבה: הוא מעורב בחקירת צ'יקו תמיר, שחיפה על תאונה שביצע בנו בן ה-14

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שלישי) לבג"ץ בדרישה למנוע את קידומו של אלוף משנה מאיר אוחנה לדרגת תת אלוף ואת מינויו לתפקיד קצין משטרה צבאית ראשי. הסיבה: טרם הסתיימה עבודת הוועדה לבדיקת מעורבותו של אוחנה, כיום מפקד מצ"ח, בחקירת צ'יקו תמיר, מפקד אוגדת עזה לשעבר שהניח לבנו בן ה-14 לנהוג בטרקטורון צבאי וחיפה על התאונה שביצע. התנועה לאיכות השלטון דורשת לחייב את הרמטכ"ל לעכב את קידומו של אוחנה עד שוועדת הבדיקה תשלים את עבודתה.

לפי החשד, פעל אוחנה על מנת שחקירתו של תמיר לא תתקיים באזהרה, ולכן נחקר על ידי ועדת הבדיקה. בית הדין הצבאי מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה הצבאית החוקרת בחקירת תמיר. בפסק הדין אף נכתב כי אם יתאמתו החשדות כי במצ"ח ניסו לטייח את התיק, זו תהיה "רעידת אדמה של ממש בכל הנוגע לאמינותם של גורמי חקירה בצה"ל".

בעתירת התנועה לאיכות השלטון נאמר, כי היא "מבקשת להגן על ערך האחריות העומדת ביסוד כל מערכת ציבורית ושל מערכת צבאית היררכית בפרט ומערכת אכיפת חוק על אחת כמה וכמה". בנוסף, נכתב בעתירה שהגישו עורכי הדין אליעד שרגא וברק כלב. גי היא נועדה "למנוע מחטף ואף מראית עין של ביצוע מחטף". יחד עם זאת, בתנועה לאיכות השלטון מדגישים כי הם אינם מטילים דופי באל"מ אוחנה, אולם לדבריהם כל עוד קצינים עומדים לחקירה, יש לעכב את קידומם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully