וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד הגדר: "הפכנו לתושבי הרשות"

יהושע בריינר

8.9.2009 / 16:18

תושבי שכונת ראס אל עמוד עתרו לבג"ץ במחאה על גדר ההפרדה בירושלים שהוציאה אותם מהעיר. "אנחנו משלמים מסים לישראל, שימצאו לנו פתרון". בג"ץ דרש תשובה מהמדינה

בג"ץ הורה אחר הצהרים (שלישי) למדינה לנמק בתוך 30 יום מדוע לא תוזז גדר ההפרדה בשכונת ראס אל עמוד בירושלים. ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה שהגישו אתמול 64 מתושבי השכונה, שמצאו עצמם בחלקה המזרחי של הגדר מנותקים למעשה מירושלים. על פי העתירה, על אף החלטות שונות של
ועדות ערר, לא הפסיק משרד הביטחון להקים את הגדר, ובכך מנע את גישתם של תושבי השכונה לעיר. התושבים דרשו כי בג"ץ יוציא באופן מיידי צו להפסקת העבודות במקום ולהזיז את הגדר, אך זה קבע כאמור כי המדינה רק תנמק את המהלך.

"הגדר הזו הרסה לנו את החיים", סיפר איאד קוואסמי, תושב ראס אל-עמוד בן 34 ואב לארבעה. "אנחנו פותחים את החלון ורואים את הגדר מול העיניים שלנו. תוך כמה ימים שמו אותנו בצד הפלסטיני של הגדר. בעבר הבנות שלי יכלו ללכת תוך כמה דקות לבית הספר. היום הן יוצאות בשש וחצי בבוקר בכדי להיכנס לירושלים דרך מעלה אדומים, ואחרי שעתיים של נסיעות ועמידה במחסומים הן מגיעות".

קוואסמי, בעל מפעל לזכוכית, מספר כי פרנסתו נפגעה גם היא מעצם הקמת הגדר. "אחותי נכה ובכל פעם שאנחנו זקוקים לאמבולנס הצוות צריך לחכות שיגיע ליווי כי בן רגע הפכו אותנו לשטח פלסטיני. איזה מן חיים אלו? אם במשרד הביטחון אומרים שמדובר בגדר לצרכים ביטחוניים, אין לי בעיה עם זה, אבל אנחנו משלמים ארנונה ומיסים למדינה, שיימצאו לנו פיתרון. למה שאנחנו, תושבים במדינה, צריכים לגור בשטחים? בגלל הגדר אנחנו חיים בזבל".

בעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד זיאד קעואר, נטען כי משרד הביטחון הטעה את התושבים ואת ועדות הערר זאת לצורך הקמת הגדר. "מדובר בהתנהלות המזכירה כנופיה בעולם", נכתב, "המשיבים ניהלו משא ומתן שלא בתום לב, הטעו ואף עשקו את העותרים ואחרים". גורם בכיר במערכת הביטחון דחה את הטענות, ואמר כי "תוואי הגדר בירושלים אושר וכבר היו לתושבים מספר הזדמנויות להתנגד. איפשרנו כניסות במספר נקודות בגדר, ואין איש שנוסע שעתיים מהשכונות שמחוץ לתוואי על מנת להיכנס לעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully