וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכנה המשותף המתוק ביותר

רינה וייסגלס הלקין

11.9.2009 / 9:43

לא חסרים מועמדים לתפקיד כשתנאי ההעסקה הם עבודה בתנאי שוקולד, אבל גם ב"roy שוקולד" מקפידים שמחצית מהעובדים יהיו בעלי מוגבלות. עוד פינוק לחג, עם ערך מוסף

הם לא עסוקים במרפקנות, אגו, או ריכולים חלולים על חשבון העבודה. הם נאמנים, מסורים ומייחסים חשיבות עליונה לתפקידם בארגון. יש המון סיבות טובות לשלב בעלי מוגבלות בתוך העסק, לתת להם הזדמנות שווה בין שווים ולאפשר לעובדים הנורמטיביים ליהנות משיעור בסובלנות. אז אולי העבודה איטית יותר, אבל מה זה כמה שעות עבודה בהשוואה לתרומה? צו קניה -פרויקט מיוחד לחג.

Roy וממלכת השוקולד

לא חסרים מועמדים לעבודה כשתנאי ההעסקה הם "עבודה בתנאי שוקולד". לפני חמש שנים החליטו רואי ושרון מושקוביץ- גרשון לפרוש מעולם ההיי טק ולהגשים חלום על טהרת הקקאו. אחרי שהייה בבלגיה, ממלכת השוקולד, הם שבו ארצה והקימו את מפעל השוקולד הרשמי של "ROY שוקולד". כוח אדם עם חולשה למתוק מתוק הזה כאמור, לא חסר, אבל השניים החליטו שאצלם לא רק השוקולדים יהיו מיוחדים, גם העובדים. "המפעל ממוקם בפתח תקווה ומועסקים בו שוקלייטירים, שף קונדיטורים, אנשי אריזה, בייחס כמעט שווה, חמישה מהם נורמטיביים וכחמישה בעלי צרכים מיוחדים, בעיקר פגועי נפש".

איש השוקולד הגיע

הקשר בין טראפלס לשמחת חיים הוא דיי ברור, וכאשר מושקוביץ- גרשון נחשפה לאושר אשר השוקולד גורם לפגועים, היא לא יכלה להתעלם מכך. "התרומה לקהילה תמיד היוותה ערך עבורנו", אומרת מושקוביץ- גרשון, "אולם, לפני ארבע שנים, בתחילת הדרך, ייצור השוקולד נעשה מאחורי הקלעים של החנויות ולא הייתה לנו ברירה אלא להוציא את עבודת השוקולד החוצה לעמותה. כשהיינו מגיעים עם הסחורה כול כך שמחו לקראתנו, הם היו צועקים בהתרגשות "איש השוקולד הגיע" אי אפשר היה להתעלם מהאור בעיניים שלהם. ביום שפתחנו את המפעל, לפני שנתיים, הם גויסו לעבוד איתנו באופן שוטף".

ואיך זה עובד?

"מצוין. הם מאוד מעורבים, מסורים, ונעים מאוד לעבוד איתם. הם חלק אינטגראלי ושותפים מלאים. הם באים על מנת לעבוד ולא להתעסק בפוליטיקות. כמי שבאה מעולם ההיי טק, זה מאוד מרענן".

תארי "באים לעבוד"

"התפקידים שלהם מגוונים, בהתאם ליכולות: קשירה, הדבקת מדבקות, הנחת פרלינים בתוך קופסאות, מארזים ועוד. יש אפילו מישהי שהתגלתה כהפתעה, והיא מעורבת בתהליך ייצור הכנת הפרלינים, טבעות שוקולד, ומילויים".

קיבלה העלאה?

"כולם מקבלים שכר הוגן, הם עובדים משמונה בבוקר ועד 12 בצהריים ומקבלים שכר לפי שעה, בונוסים וחופשות. בתקופות חגים, כשיש צורך בשעות נוספות אנחנו מתגברים אותם אחה"צ, ובמקרים חריגים הם יבואו, תמורת תשלום, ביום שישי. הם שמחים להיות חלק מהאמץ".

נכנסים לפרופורציה

יום עבודה מקוצר, לא מרתיע את גרשון מושקוביץ, גם במחיר, שבסופו של דבר, זה מגביל. "נכון שזה עסק לכל דבר" היא אומרת "אבל האני מאמין שלנו הוא, שלצד המרדף אחרי רווחים, במקומות שאתה יכול טיפה לשנות שם תהיה. אז הם איטיים, אבל אני תורמת לחברה, גם אם בקטן, ואני מקבלת בחזרה המון. יש מצבים שפתאום הם יחליטו שהם לא אורזים, אבל ככה זה עם עובדים, עם כולם יש בעיות. בלב שלם אני יכולה להגיד שמדובר בהצלחה".

העובדים הנורמטיביים מרגישים כמוך?

"העובדים הרגילים מרוויחים הרגשה טובה, זה שם את החיים בפרופורציות. הם מרגישים גאווה להיות חלק מארגון שהוא לא רק מונחה כסף. זה מאוד מודגש אצלנו.". על השאלה אודות הרווח עבור הפגועים, אין שאלה לטענת מושקוביץ גרשון. "מדובר באנשים שמקבלים הזדמנות להיות חלק מהחברה ולא רק להיות רק לנטל", היא אומרת, "המסגרת עוזרת להם, יש להם בשביל מה לקום בבוקר, יש להם תעסוקה וסיפוק מהעשייה".

ושוקולד יש?

"בטח. פרלינים שלא יוצאים מושלמים הולכים לעובדים. אחרי הכל, שוקולד הוא מכנה משותף לכולם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully