וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "הערבים מוכנים לבוא לקראת ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.9.2009 / 14:56

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט אמר כי ישראל חייבת לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים ולהקפיא את הבנייה בהתנחלויות לפני שמדינות ערב ינרמלו את יחסיהן עימה

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט אמר (שלישי) כי ישראל חייבת לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים ולהקפיא את הבנייה בהתנחלויות לפני שמדינות ערב ינרמלו את יחסיהן עימה. "אם ישראל תעשה צעד גדול לעבר הפלסטינים שיוכיח רצינות ומוכנות למשא ומתן רציני, גורמים ערבים יעשו צעד גם הם", אמר במסיבת עיתונאים עם עמיתו הספרדי מיגל מורטינוס. לדברי אבו אל-רייט, הקפאת התנחלויות בלבד לא יכולה להביא לבדה לנורמליזציה.

בתחילת שבוע הבא יבקר ראש הממשלה בנימין נתניהו במצרים, שם ייפגש עם הנשיא חוסני מובארק. על פי דיווח הבוקר בעיתון כוויתי, נתניהו צפוי לדון עם מובארק בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון ולבקש ממנו ללחוץ על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לחדש את המשא ומתן. בנוסף נתניהו צפוי לדון עם מובארק גם בסוגית הנורמליזציה של מדינות ערב עם ישראל. זאת על רקע דבריו משלשום של מזכ"ל הליגה הערבית לפיהם אין מקום לנורמליזציה עם ישראל לאור החלטתה להמשיך לבנות התנחלויות בגדה המערבית.

אתמול קרא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לעולם הערבי לנקוט בעמדה ערבית מאוחדת נגד הבנייה בהתנחלויות. לדברי דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, הבנייה בהתנחלויות פוגעת במאמציו של נשיא ארה"ב ברק אובמה לכונן שלום במזרח התיכון. "לא נשוב למשא ומתן לפני שתופסק הבנייה בהתנחלויות", הבהיר.

מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, אמר בתחילת השבוע במסיבת העיתונאים שקיים בקהיר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי אין מקום לנורמליזציה עם ישראל וזאת בגלל בגלל סירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. מוסא הכחיש כי קיימת כוונה של מדינות ערב לכונן נורמליזציה עם ישראל ללא תמורה: "ישראל לא תקבל נורמליזציה בחינם", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully