וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר הסתיים בעליות: ת"א 25 עלה ב-0.8%

טל לוי

8.9.2009 / 13:55

מדד ת"א 100 עלה ב-0.7% וננעל ברמה של 903.91 נקודות. מדד מניות הבנקים הוסיף 1% ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-0.1%. מניית רמי לוי השילה 8.4% מערכה

הבורסה של תל אביב חתמה את יום המסחר השלישי השבוע בעליות שערים: מדד תל אביב 25 עולה ב-0.8% וננעל ברמה של 974.06 נקודות ומדד תל אביב 100 עלה ב-0.7% וננעל ברמה של 903.91 נקודות. מדד מניות הבנקים הוסיף 1% ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-0.1%. מחזורי המסחר היו נמוכים יחסית והסתכמו ב-1.15 מיליארד שקל.

סמוך לתום המסחר בתל אביב, נפתח המסחר בוול סטריט בעליות שערים של עד 0.7%. אתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט בשל חופשת הלייבור דיי.

בנק ישראל התייחס אתמול לסביבת הריבית העולמית: בפרוטוקול דיוני הריבית שפירסם אתמול הבנק נכתב כי "ריבית הבנקים המרכזיים במשקים המובילים צפויה להישאר בלא שינוי עד לסוף שנת 2009, ואף עד שנת 2010, אבל בניגוד למצב במשק הישראלי צפויה במדינות אלה אינפלציה נמוכה ב-2009 וב-2010". המשתתפים בדיון התייחסו לאינדיקציות המתרבות, המצביעות על כך שהמשק עבר מהתכווצות מהירה לצמיחה מתונה על פני מספר רב של ענפים.

נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן-קלוד טרישה, אמר אתמול כי הכלכלה העולמית מראה סימנים של יציאה מהמיתון החמור ביותר זה למעלה מ-60 שנה - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. המדדים האחרונים היו טובים מהצפוי ו"נראה כי ניתן לאשר את דבר קיומה של התייצבות ברמה הגלובלית", אמר טרישה במסיבת עיתונאים בכנס של הבנק הבינלאומי לסליקה (BIS) בבאזל שבשווייץ.

בבנק ההשקעות מריל לינץ' העריכו אתמול כי 25 מיליארד שקל (20% מהמחזור הכולל) זרמו לבורסה במחצית הראשונה של השנה, וסכום דומה של 25-30 מיליארד שקל עוד צפוי לזרום אם הריבית תעלה בצורה מתונה. עוד העריכו שם כי התוצר יצמח ב-2010 רק ב-2.5%, לעומת ממוצע צמיחה של 6% בשווקים המתעוררים. תחזית צמיחה זו דומה לתחזית שהוציא בנק ישראל לפני מספר ימים. במריל מעריכים כי הריבית תעלה ב-0.75% עד סוף השנה, ושהשקל ימשיך להיחלש עד לרמה של 3.45 שקלים ב-2010.

מניית רמי לוי שיווק השקמה (-8.42% , 6960.0) ירדה היום תוך שהיא מרכזת מחזור מסחר גבוה יחסית של 33 מיליון שקל. מניית רמי לוי עלתה מתחילת השנה ב-290% והיא נסחרת כיום לפי שווי של כמיליארד שקלים. ל-TheMarker נודע כי לא רמי לוי הוא שמימש את המניה כך שהזרקור מופנה כעת לבית ההשקעות פסגות שמחזיק ב-5.76% מהמניה באמצעות קופות הגמל שלו. פסגות מימש אתמול מניות בשווי 4.5 מיליון שקל. בפסגות סירבו להגיב.

כמה חברות דיווחו אתמול בערב על תוצאות בינוניות למדיי לגיוס הון: חברת כור (-1.14% , 10450.0) הצליחה לגייס רק 150 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, וגם הם בריבית המקסימום שהציעה החברה, 7.2%.

אפריקה ישראל - צניחה של 47% בחודש האחרון

קבוצת דלק הצליחה לגייס 350 מיליון שקל, מתוכם 280 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, אולם מקורבים להנפקה ציינו שגיוס הכספים "הלך קשה", והמחיר שגולם בהנפקה גבוה אך במעט ממחיר המינימום.

בהנפקה שקיימה אתמול חברת סקיילקס, בשליטת בן דב, נרשמו ביקושים נמוכים של 550 מיליון שקל בלבד. זאת, לעומת 800 מיליון שקל שציפו לגייס בחברה. בסך הכל גייסה סקיילקס בימים האחרונים 1.5 מיליארד שקל. סקיילקס זקוקה לכסף כדי לרכוש את השליטה בחברת הסלולר פרטנר.

חברת אל על מתכוונת להפעיל טיסות לעיר אילת כבר החורף. מנכ"ל אל על הפורש, חיים רומנו, אמר בביקור מיוחד של הנהלת החברה עם ראשי התאחדות המלונות היום באילת כי "בכוונתנו להשקיע חצי מיליון דולר בשלב ראשון לעידוד התיירות מהעולם, בעיקר מארה"ב".

מנכ"ל בנק הפועלים הנכנס, ציון קינן, החל אתמול בסבב מינויים בבנק: שמעון גל, סמנכ"ל בנק מזרחי טפחות והממונה על החטיבה העסקית בבנק מונה למחליפו של ציון קינן בתפקיד הממונה על החטיבה העסקית בבנק הפועלים. גל נחשב למקורב לאלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, שהביא אותו לבנק עם מינויו. זהו התפקיד השלישי בחשיבותו בבנק. מקבילתו של גל בתפקיד הממונה על החטיבה העסקית בבנק לאומי היא רקפת רוסק עמינח.

בעקבות עזיבתו של גל את מזרחי-טפחות בוצע סבב מינויים גם בבנק המנוהל על ידי אלי יונס. דורון קלאוזנר, חבר ההנהלה בבנק הפועלים מאז 2006 ומי ששימש בתפקיד האחרון כממונה על חטיבת משאבי האנוש לוגיסטיקה ורכש בבנק - ומי ששמו עלה כמועמד להחליף את קינן בתפקיד - עבר לנהל את החטיבה העסקית בבנק מזרחי טפחות. משה לארי, ששימש בתפקידו האחרון כמנהל אגף תכנון וכלכלה בבנק יתמנה לסמנכ"ל ומנהל החטיבה לחשבות, תכנון ותפעול. לילך אשר-טופילסקי מונתה למנהלת החטיבה הקמעונית בבנק במקומו של אורי פז.

אפריקה ישראל נסחרה בעליות שערים לאחר שצנחה ב-47% בחודש האחרון. אפריקה הודיעה לפני שבוע וחצי על הפסד של 1.3 מיליארד שקל ברבעון השני של 2009. הנהלת החברה אף הודיעה כי תוכל לשלם לבעלי החוב עד שנת 2011 אולם לאחר מכן קיימת אי ודאות. בעקבות כך, מעוניינת אפריקה לפתוח במו"מ מול הנושים במטרה להגיע להסדר חוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully