וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל עמיר מתחזק: מבקש לעבור לאגף התורני

איילה חננאל

8.9.2009 / 13:33

רוצחו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, מבקש לעבור מאגף ההפרדה לאגף התורני בכלא. גורמים משפטיים: מדובר ב"עותר סדרתי"

יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, מבקש לשחרר אותו ממהפרדה בה הוא מוחזק ולעבור לאגף התורני בבית הכלא איילון. עמיר שנמצא בהפרדה משאר האסירים הועבר באחרונה לרצות את מאסרו בכלא בצפון הארץ. במסגרת תנאי מעצרו של עמיר הוא מועבר מעת לעת לבתי כלא שונים, ובכולם הוא מוחזק בהפרדה.

עמיר הגיש את העתירה באמצעות עורך הדין זהבי מוסקוביץ מהסנגוריה הציבורית. גורמים במערכת המשפט מציינים כי אין זו הפעם הראשונה שעמיר עותר כנגד תנאי מעצרו, ובכל פעם שבה הוא מועבר מבית כלא אחד לשני מוגשת עתירה שכזו. הגורמים כינו את עמיר "עותר סדרתי".

על עמיר הוטלו בעבר מגבלות נוספות בשל ראיונות שקיים עם כלי התקשורת. בין היתר נאסר עליו שימוש בטלפון. לפני כשנה העניק עמיר ראיונות טלפונים מכלאו לערוצי הטלוויזיה 2 ו-10. לאחר לחץ ציבורי כבד, החליטו שני הערוצים לגנוז את הראיונות ולא לשדרם. בעקבות הראיונות, הועבר עמיר לבידוד בכלא אשל בדרום ונשללה ממנו הזכות לקיים שיחות טלפון ולהתייחד עם רעייתו למשך חצי שנה. כמו כן, נשללה ממנו הזכות לקבל ביקורי משפחה וכל מכשירי החשמל שבתאו הוחרמו.

רעייתו לריסה טרימבובלר מתחה ביקורת חריפה על ההחלטה אז ואמרה כי "הכל פה לא חוקי. הכל פה נגד החוק, נתנו לו עונש חסר תקדים. חצי שנה של בידוד וניתוק מהעולם. שלילת כל הזכויות של האסיר, ביקורים, טלפונים, אפילו אמצעי חימום וחשמל. ספרים. הכל. אלה הנחיות חסרות תקדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully