וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסע היח"צ של האחים עופר מומן מכספי הציבור"

TheMarker Online

8.9.2009 / 12:29

ח”כ שלי יחימוביץ פנתה ליו”ר רשות ני”ע בבקשה לחייב את החברה לישראל לכנס את בעלי המניות לצורך בחינת ההחלטה להשקיע בסרט התגובה שהופק ל”שיטת השקשוקה” מכספי המשקיעים

חברת הכנסת שלי יחימוביץ (העבודה) פנתה במכתב ליו"ר רשות ני"ע, זוהר גושן, בבקשה כי יבחן אפשרות שהרשות תחייב את החברה לישראל לכנס אסיפה מיוחדת של בעלי המניות, לצורך אישורה או ביטולה של ההחלטה להשקיע 500 אלף שקל בסרט התגובה שהופק לסרט "שיטת השקשוקה" של מיקי רוזנטל ואילן עבודי.

יחימוביץ' מציינת כי היא עושה זאת בעקבות פנייתו של האזרח איתמר כהן, המבוטח בביטוח פנסיוני בקרן "מיטבית עתודות". הקרן מושקעת בין היתר במניות החברה לישראל, ולפיכך חסכונותיו של מר כהן מושפעים מהתנהלות החברה.

"איתמר פנה אליי והעלה סוגייה הראויה לדעתי לבחינה מעמיקה שלכם: השתתפותה של החברה לישראל במימון הפקת סרט התגובה ל'שיטת השקשוקה'. במכתבו אליי, ציין איתמר כי מהדו"ח השנתי של החברה לישראל לשנת 2008 עולה שדירקטוריון החברה אישר את השתתפות החברה במימון הפקת הסרט, בעלות המוערכת בכ-500 אלף שקל. איתמר מעלה נימוקים רציניים לכך שהפקת סרט התגובה על חשבון החברות הציבוריות שבשליטת משפחת עופר מהווה 'עיסקה חריגה עם בעלי עניין'", נכתב על ידי חברת הכנסת.

"עיסקה כזאת, על פי חוק החברות, חייבת להיות מאושרת באסיפה כללית של בעלי המניות. מיותר לציין שהדבר לא נעשה... אני פונה אליך אפוא בבקשה לבצע בדיקה הן ברמה העקרונית והן ברמה הפרטנית בדבר התנהלותו של דירקטוריון החברה לישראל, ולשקול לחייב את החברה לכנס אסיפה כללית של בעלי המניות בכיל לצורך אישורה של העיסקה או ביטולה".

יחימוביץ' טענה עוד כי "פנייתו של איתמר כהן חשובה ומוצדקת לטעמי, שכן סרט התגובה ל'שיטת השקשוקה' משרת רק את יחסי הציבור של משפחת עופר. משפחת עופר ביצעה מעין 'מגבית' אצל הציבור הרחב, ואילצה אזרחים שעובדים קשה וחוסכים לפנסיה 'לתרום' למימון סרט יחסי הציבור שלה. זאת, משום שרוב העובדים במדינה מפרישים כספים לפנסיה, וחלק ניכר מקרנות הפנסיה משקיעות את הכסף במניות ובאיגרות חוב של חברות שבשליטת האחים עופר. העובדים חוסכים לפנסיה כדי שיהיה להם ממה לחיות בזקנתם, ולא כדי לממן את המאבק של האחים עופר במיקי רוזנטל", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully