וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרידור: "קל לשבת בהאג ולתת לנו עצות"

יהושע בריינר

8.9.2009 / 11:10

בכנס אודות המאבק בטרור, התייחס השר לענייני מודיעין לקשיים עמם מתמודדת ישראל בעולם. לדבריו, יש להתאים את החוק הבינלאומי למאה ה-21. על המצב בעזה: "השקט מטעה"

"קל לשבת בהאג או בהרווארד ולתת עצות, אך עלינו להילחם בטרור ובו בזמן לשמור על זכויות האדם שאסור להפר אותן. העולם עדיין אינו עולם צודק, כי אף חייל אמריקאי או בריטי לעולם לא יובא בפני בית הדין בהאג". כך אמר הבוקר (שלישי) השר לענייני מודיעין דן מרידור במכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה.

לדברי מרידור, "גם במלחמה המוצדקת ביותר יש לנקוט לפעמים באמצעים קשים, אך יש דברים שאנחנו לא עושים. בשנים האחרונות פותחו מספר שיטות בהן החוק הבינלאומי בא לידי ביטוי. אחד מהם זה האו"ם, והשני הוא בתי משפט, אליהם מובאים אנשים שביצעו פשעי מלחמה לצדק. כמו כן יש מדינות ששופטות אנשים שביצעו פשעים אכזריים נגד בני אדם כשהם שופטים אותם אפילו אם האירועים לא קרו על אדמתן, ואפילו אם האנשים הללו אינם אזרחיהם. באחרונה ראינו ניסיון כזה נגד ישראל בספרד. המאמצים האלה הם חשובים, אך בבתי הדין האלה יש כאלה שעושים בהם שימוש פוליטי, כמו בספרד".

מרידור הוסיף, כי בשנים האחרונות חל שינוי בפעילות ארגוני הטרור, ולכן צריך לעשות שינוי גם במאבק נגד הטרור. באשר למצב הביטחוני הנוכחי אמר השר, כי בחודשים האחרונים שורר אמנם שקט גם בעזה וגם בגדה המערבית, אבל הוא מתעתע. "זה נחמד, אבל מטעה. זו אשליה שהדברים יישארו כך", הצהיר מרידור.

גם השר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון דיבר הבוקר בכינוס. לדבריו, "עלינו להבין שכניעה לטרור תביא עוד טרור. עלינו להכיר בכך שההגנה הטובה ביותר היא התקפה טובה יותר. גם אם ההצלחה במלחמה נגד הטרור תהיה ארוכה, עלינו להמשיך להיאבק. גם במחיר קורבנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully