וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לתלמידי אמריקה: "גרמו לי גאווה"

טלי גולדשטין

8.9.2009 / 10:42

נשיא ארה"ב יישא היום נאום אישי לכבוד פתיחת שנת הלימודים. הנשיא יפציר בילדי אמריקה לעבוד קשה ולא לשכוח תמיד לשטוף ידיים. "היו זמנים שגם אני הרגשתי בודד ומנודה"

"שלום לכולם – מה שלומכם? אני נמצא כאן עם תלמידים בבית הספר התיכון "ווייקפילד" שבארלינגטון, וירג'יניה. נמצאים כאן איתי תלמידים מכל רחבי אמריקה, גני ילדים עד כיתה ז'. אני שמח שיכולתם להצטרף אלי היום". כך יפתח מאוחר יותר היום (שלישי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה את נאומו לילדי המדינה עם פתיחת שנת הלימודים. מטיוטת הנאום עולה כי הנשיא יפציר בילדי אמריקה לעבוד קשה, לא לשכוח לשטוף ידיים ולזכור תמיד שהסופרת ג'יי. קיי. רולינג קיבלה 12 דחיות לפני שהספר הראשון בסדרת ספרי "הארי פוטר" פורסם.

טיוטת נאום המוטיבציה של הנשיא, ביום הראשון של שנת הלימודים, פורסם באינטרנט מבעוד מועד כדי שהורים מודאגים מפני ניסיון להשפיע על ילדיהם בצורה כלשהי יוכלו לקרוא אותו בעצמם לפני שיחליטו האם ילדיהם יקשיבו לנאום או לאו.

כמובן שכבר נשמעו חששות מצד המחנה הרפובליקני שנאום אובמה הוא סוג של שטיפת מוח שמאלנית, אך אם בוחנים את הטיוטה שפורסמה, לא נראים סימנים לכך. על פני השטח, זהו נאום מלא השראה, נאום אישי על אחריות ועל התגברות על רגעים קשים – נאום א-פוליטי לכל הדעות.

בנאומו, יתמקד אובמה בשתי תקופות מעצבות בחייו האישיים כילד: עזיבת אביו של המשפחה וחזרתו לקניה כשאובמה היה רק בן שנתיים והתעקשות אמו שיקום מדי בוקר ב-4:30 בבוקר כדי להגיע לבית הספר התיכון. "נסיבות אישיות אינן תירוץ להזנחת שיעורי הבית או לגישה שלילית", יאמר אובמה לילדים. "מצבכם כיום אינו צריך לקבוע את גורלכם. באמריקה, אתם כותבים את גורלכם. אתם מעצבים את עתידכם", יאמר הנשיא.

נאום מלא השראה או שטיפת מוח של השמאל?

עוד לפני שפורסמה טיוטת הנאום, החלו לסעור הרוחות בארה"ב. הורים מודאגים הציפו את בתי הספר בשאלה האם צפייה בנאום היא חובה ומה יהיה תוכנו. אם שהתראיינה ברשת CNN פרצה בבכי רק למחשבה שילדיה ייחשפו לנאום שהיא לא אישרה מראש.

אך נראה כי אין ממה לחשוש. אובמה ייעץ לילדים להגשים את חלומם להיות מה שהם רוצים, בין עם זה סופר, ממציא או שופט. "בכל מקרה, תזדקקו לחינוך כדי לעשות זאת. אינכם יכולים לנשור מבתי הספר ולקוות למשרה טובה", יגיד אובמה. "מייקל ג'ורדן נזרק מנבחרת הכדורסל של בית ספרו", יזכיר אובמה לילדים מתוך כוונה ללמד אותם שאסור להתייאש בשום שלב. אובמה אינו מתבייש לחשוף את חייו האישיים בתור ילד והמצוקות מהן סבל בעצמו: "היו זמנים שהרגשתי לבד, בודד ומנודה. עשיתי דברים שאינני גאה בהם".

בתוך כל המסרים הרציניים, אובמה לא שוכח לשלב גם הומור בנאומו. דוגמה: "על תשכחו לשטוף ידיים כדי שנמנע הידבקות בשפעת החזירים בסתיו ובחורף". הנאום צפוי להסתיים במסר אבהי/פטריוטי לתלמידים: "אני מצפה מכם לעשות את הטוב ביותר שאתם יכולים. אני מצפה לגדולות מכל אחד מכם. אל תאכזבו אותנו, את משפחותיכם או מדינתכם. גרמו לנו להתגאות בכם. אני יודע שאתם יכולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully