וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דדי בורוביץ': "רומנו המנכ"ל הטוב במשק"

זוהר בלומנקרנץ

8.9.2009 / 9:25

בורוביץ', מבעלי השליטה באל על, אמר את הדברים בניסיון להזים את ההערכות שלפיהן רומנו פוטר מתפקידו בשל אי הצלחתה הכלכלית של החברה

"חיים רומנו הוא המנכ"ל הכי טוב במשק; אולי יש טובים נוספים, אבל לא כמוהו ולא יותר ממנו" - כך אמר אתמול ל-TheMarker דדי בורוביץ', מבעלי השליטה באל על, שהתראיין לראשונה מאז הודיע רומנו על התפטרותו.

בורוביץ' אמר את הדברים בניסיון להזים את ההערכות שלפיהן רומנו פוטר מתפקידו בשל אי הצלחתה הכלכלית של החברה. "רומנו משאיר את אל על עם תזרים מזומנים חיובי, בסכום שאין לשום חברת תעופה אחרת בישראל", הדגיש בורוביץ'. "מצב המניות לא משפיע עלינו. אנו יצרני מזומנים. לנו יש כסף בבנקים".

לדברי בורוביץ', אל על משלמת חובות לבנקים רק על ציוד חדש, קרי מטוסים חדשים. "לא ביקשנו הלוואות ולא פנינו לבנקים. נהפוך הוא, יש לנו הפקדות מזומנים נכבדות. לא רמזנו, לא צייצנו ולא ביקשנו ולו הארכה אחת", הוסיף בורוביץ', בהתייחסו ללחץ אפשרי מצד הבנקים להחזר חובות אשר לפי ההערכות תרם אף הוא להחלפת המנכ"ל. בורוביץ' הדגיש כי "כל חברות התעופה בעולם נמצאות בנפילה; ובהשוואה לכל חברות התעופה בעולם - אל על היא מהטובות ביותר".

בהתייחסו להערכה כי אחת הסיבות לפרישתו של רומנו מתפקיד המנכ"ל היא התעייפותו מהמאבק הבלתי פוסק בוועד העובדים של החברה, אמר שלשום ל-TheMarker מזכ"ל נציגות עובדי אל על, יוסי לוי: "אני לא חושב שרומנו הותש מהמאבק הבלתי פוסק בוועד העובדים, אך אם הוא חושב כך, שיבושם לו. מה, כל כך מהר הוא התייאש? נראה שאנחנו לא כל כך פראיירים".

בהודעה לכלי התקשורת שפירסמה נציגות העובדים נכתב: "רומנו הוא איש מקצוע מוכשר שפעל רבות לטובת החברה. אנו מאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך ומקווים שהמנכ"ל החדש שימונה ימשיך לפעול במקצועיות ובתבונה לטובת אל על".

עזיבתו המפתיעה של רומנו העסיקה שלשום גם את מנהלי חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל ומתחרות באל על, ועוררה תגובות מצדם. "אני לא מאמין כי פרישתו קשורה למאבק בוועד העובדים", אמר מנהל בחברת תעופה אירופית גדולה הפועלת בישראל, שביקש להישאר בעילום שם. "להערכתי, מדובר יותר בעניין הקשור למצבה הכלכלי הקשה של החברה עקב המשבר החמור בענף התעופה".

לדברי אותו מנהל, קודם לפרישתו יהיה על רומנו לטפל בכמה עניינים מרכזיים העומדים על סדר יומו של ענף התעופה בישראל, ובהם ביטול תשלומי עמלת בסיס בשיעור של 7% על מכירת כרטיסי טיסה לסוכני נסיעות: "עד סוף השנה צריכה אל על להחליט אם היא מצטרפת לחברות התעופה הזרות שהודיעו על ביטול העמלה לסוכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully