וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: "דומרני הלבין הון בשווי 8 מיליון שקל"

איילה חננאל

8.9.2009 / 17:03

המשטרה פשטה הבוקר על ביתו של דומרני המוגדר כראש ארגון פשע, וחילטה נכסים בשווי 4 מיליון שקל. דומרני בביהמ"ש: "אין לי בחשבון בנק אפילו מאתיים אלף ש"ח"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: איילת שולמן)

בתום חקירה סמויה שארכה למעלה משנה, פשטה הבוקר (שלישי) היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) - להב 433 על 'ציינג' בסט" באשקלון, עסק למתן שירותי מטבע חוץ, שעל פי החשד מהווה חלק מהזרוע הכלכלית של ארגון הפשיעה המזוהה עם שלום דומרני. במהלך הפשיטה המשטרתית נעצרו דומרני ומספר מאנשיו.

במקביל, צוותי מעצרים של בלשי היאל"כ ויחידת 433 בסיוע חבלנים וכלבי סמים, פשטו על בתי חשודים במושב עוצם, אשקלון, בת-ים וראשון לציון, המזוהים עם ארגון הפשיעה.

מהחקירה עלה החשד כי העסק המנוהל ממאי 2007 על ידי אחיינו של דומרני, שימש לביצוע עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים. מממצאי החקירה עלה כי מספר לקוחות "קבועים" ביצעו פעולות של ניכיון צ'קים ב"צ'יינג' בסט" ועסקאותיהם מדווחות לרשות לאיסור הלבנת הון על שמות אנשים אחרים במטרה להסוות את זהות מקבלי השירות האמיתיים.

הבוקר, פשטו למעלה מ-220 בלשים וחוקרים מהיחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית ויחידת להב 433 בסיוע מפקחים ממשרד האוצר ומרשות המסים, עצרו שמונה חשודים ועיכבו לחקירה שישה מעורבים נוספים. במשטרה אומרים כי צפויים מעצרים נוספים.

ערב החקירה הגלויה הוצאו צווי הקפאה ותפיסת רכוש בבית המשפט המחוזי באר שבע. רכוש רב נתפס והוחרם במסגרת הליכי החילוט. בין השאר הוחרמו צי המכוניות, טרקטורונים ובתי עסק. בית המשפט החליט להאריך את מעצרו של דומרני עד ליום שישי.

עורכי הדין של דומרני משה שרמן ואבי חימי אמרו בתגובה, כי מדובר במעצר שווא וחסר ראיות וכי בניגוד לטענת המשטרה, לדומרני אין כל הון וכל מה שנלקח הינו רכב מעוקל ובית שיש עליו שעבוד. עו"ד שרמן אף טען כי הוא עצמו מייצג את דומרני בהתנדבות. עו"ד חימי הוסיף, כי 200 שוטרים שעוצרים את דומרני על עבירת הלבנת הון הם "200 שוטרים שחסרים ברחובות. מעצרו של דומרני הוא לא מה שימנע את הרצח הבא. סדר העדיפויות במשטרה לקוי, מדובר במעצר ראווה שלא ייצא ממנו כלום".

לטענת המשטרה, היא חילטה נכסים של ארגון דומרני בשווי ארבע מיליון ש"ח, ויש בידיה ראיות להלבנת הון בשווי שמונה מיליון ש"ח. במשטרה סירבו לפרט את הרכוש שחילטו. בתגובה אמר דומרני מדוכן הנאשמים,"הבית שלי מעוקל על ידי כונס נכסים, אין לי בחשבון בנק אפילו מאתיים אלף ש"ח". הוא הוסיף כי "הנכס היחידי שלי נמצא בין הרגליים".

פרסום ראשון: 09:11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully