וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן מזהירה את הודו מפני פעולה מסוכנת

רויטרס

15.12.2001 / 14:33

הנשיא מושארף התייחס לאולטימטום שהציבה ניו דלהי, בדרישה לפעול תוך כמה ימים נגד הבדלנים בקשמיר: "לפעולה נגד פקיסטן יהיו השלכות"; הודו טוענת: הבדלנים ביצעו הפיגוע בפרלמנט

נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, הזהיר היום את הודו מפני "פעולה תלולה" לאחר שניו דלהי העניקה לו אולטימטום של מספר ימים לפעול נגד ארגוני הבדלנים בקשמיר, שמקום מושבם בפקיסטן. הודו מאשימה את הארגונים, "לשקאר אי-טייבה" ו"ג'ייש-אי-מוחמד" בביצוע מתקפת הטרור בפרלמנט ההודי בניו דלהי ביום חמישי, בה נהרגו שבעה בני אדם, שישה אנשי ביטחון וגנן. חמשת התוקפים נהרגו אף הם.

מושארף, שדיבר בטלוויזיה הפקיסטנית, גינה את הפיגוע, ואמר כי "פקיסטן מתנגדת לפעולות טרור בכל חלק של העולם". עם זאת הוסיף: "אני רוצה להזהיר מפני פעולה תלולה מצד ממשלת הודו נגד פקיסטן. זה עלול להוביל להשלכות רציניות, אסור שזה יקרה". אתמול אמר דובר צבא פקיסטן, כי ארצו תגיב בחומרה כלפי הפרות בגבולה או במרחב האווירי שלה.

הודו אמרה היום כי היא מצפה מאיסלאמבאד להגיב תוך כמה ימים לדרישתה, לפעול נגד פעילות הארגון ולעצור את מנהיגיו. פקיסטן אמרה אתמול, כי עליה ללמוד את הראיות שתציג בפניה הודו. ארגון הבדלנים עצמו הכחיש את טענות הודו, וטען שהיא אחראית להתקפה, שנועדה להשמיץ את הקבוצות הבדלניות בקשמיר, ולגרור את פקיסטן למעורבות.

זו הפעם הראשונה בה מציבה הודו לפקיסטן אולטימטום עם זמן קצוב, שבסיומו עלולות שתי מעצמות הגרעין היריבות לעמוד בפני עימות. הודו מאשימה מזה זמן רב את פקיסטן בסיוע לבדלנים במדינת ג'אמו-קשמיר, המדינה היחידה בהודו בה קיים רוב לאוכלוסיה מוסלמית. ב-12 השנים האחרונות נהרגו במדינה בין 30 אלף ל-80 אלף בני אדם.

במהלך חקירת הפיגוע, עצרה משטרת הודו שלושה בני אדם במדינת ג'אמו-קשמיר בחשד למעורבות בפרשה. כמו כן דווח בכלי התקשורת על מעצר של שני בני אדם נוספים בנמל התעופה שבבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully