וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו מאשימה: מבצעי הפיגוע בפרלמנט הגיעו מפקיסטן

רויטרס

14.12.2001 / 14:08

שר החוץ: יש ראיות שמדובר בארגון מוסלמי; קרא לפקיסטן להקפיא פעילות הבדלנים; דובר הארגון מכחיש: זו דרמה בהשתתפות הממשלה; לפחות 7 בני אדם נהרגו כשטרוריסטים חדרו לפרלמנט אתמול

שר החוץ ההודי, ג'סוונט סינג, האשים היום את הארגון הבדלני היושב בפקיסטן, לשקאר אי טאיבה, באחריות לפיגוע הרצחני שבוצע בפרלמנט ההודי אתמול. לדברי סינג, ראיות שהגיעו לממשל בניו דלהי מוכיחות את אחריות הארגון הקיצוני מוסלמי הנאבק בשלטונה של הודו במדינת ג'אמו-קשמיר. לפחות שבעה בני אדם נהרגו אתמול בהתקפת טרוריסטים על הפרלמנט של הודו. סינג קרא לממשלת פקיסטן להקפיא את פעילויותיהם של לשקאר אי טאיבה ושל ארגון קיצוני נוסף, ג'ייש א-מוחמד.

דובר מטעם לשקאר אי טאיבה, יאיא מוג'אהיד, הכחיש את ההאשמות. "זוהי דרמה בהשתתפות סוכנויות המודיעין ההודיות יחד עם ממשלת הודו, במטרה להכריז על הארגונים ועל פקיסטן כעל טרוריסטים", אמר.

פרשנים פוליטים העריכו אתמול, כי אם יתברר שהקיצונים מקשמיר אחראים להתקפה על הפרלמנט, הודו עשוייה לצאת להתקפת תגמול לאורך קו הגבול, בשטח המוחזק על ידי פקיסטן. ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי ואג'פאי, שלא היה בפרלמנט בעת ההתקפה, אמר שמאבקה של הודו בטרור הגיע ל"שלב הסופי", כהגדרתו.

"הארץ" מוסיף:

במהלך ההתקפה הפעיל אחד הטרוריסטים מטען נפץ שהיה על גופו, והאחרים השליכו רימונים וירו לעבר כוח משטרה. בחילופי האש נהרגו חמשת הטרוריסטים. התוקפים הצליחו להיכנס במכוניתם למתחם שמור בפרלמנט בעזרת אישור מזויף שהיה בידם. עדי ראייה סיפרו כי חמישה אנשים שזינקו מהמכונית החלו לירות לעבר ארבעה שומרים.

בהתקפה לא נפגעו שרים או חברי פרלמנט. שר הבריאות, ס' פ' טאקור, מסר ששישה שומרים וגנן נהרגו בהתקפה. צלם של חברת חדשות נפצע אנושות כשצילם את ההתקפה.

חילופי האש נמשכו כשעה ובסיומם פוצצו כוחות הביטחון ההודים מטען חבלה שהמחבלים הסתירו בבניין הפרלמנט. בנוסף להתקפה בניו דלהי, דווח גם על סדרה של התפוצצויות בחבל קשמיר, באזור הסמוך לגבול עם פקיסטן. לא דווח על נפגעים או על נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully