וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלה אדומים מתרחבת: "ההקפאה לא מוסרית"

יהושע בריינר

7.9.2009 / 18:01

טקס להקמת השכונה "מבשרת אדומים", אשר נמצאת בשטח E 1התקיים הערב. השר הרשקוביץ: "המקום הזה הוא חלק מי-ם". במהלך הטקס פרץ עימות בין פעילי ימין לאנשי שלום עכשיו

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

טקס סמלי להקמת השכונה "מבשרת אדומים", אשר נמצאת בשטח E-1 מתקיים כעת (שני). הטקס מתקיים בעקבות הפשרה שהושגה בין עיריית מעלה אדומים למדינה לפיה הוחלט כי לא ייערך במקום טקס הנחת אבן פינה אלא טקס הטמנת מגילה בלבד. הטקס מתקיים בנוכחות השרים עוזי לנדאו ודניאל הרשקוביץ.

במהלך הטקס אמר הרשקוביץ כי "המקום הזה הוא חלק מירושלים רבתי. מריחים כאן את ריחה של בירת ישראל, והרצף הטריטוריאלי החשוב יבנה במהרה בימינו. הידידות עם ארצות הברית חשובה לנו, אך מדינת ישראל היא מדינה ריבונית עצמאית ויש דברים שאי אפשר להסכים להם. דרישה להקפאה טוטאלית המונעת את ההתפתחות הטבעית מנוגדת למוסר האנושי".

עימות אלים פרץ בעת הטקס בין משתתפי הטקס לבין פעילים של תנועת "שלום עכשיו". העימות החל לאחר שקבוצה של כמאה ממשתפי הטקס ניסתה לתקוף עשרים פעילים של "שלום עכשיו" שהפגינו כנגד הקמת השכונה. המשטרה חצצה בין שני הצדדים ופינתה את פעילי "שלום עכשיו" ממתחם האירוע.

הבוקר אישר שר הביטחון אהוד ברק באופן רשמי בניית 455 יחידות דיור חדשות בגושי ההתנחלויות בגדה המערבית. בהר גילה, שבגוש עציון, אישר שר הביטחון בנייה של 149 יחידות חדשות. במודיעין עילית אושרו 84 יחידות דיור, באגן איילות, שבפסגת זאב, 76 יחידות דיור, בקידר (סמוך למעלה אדומים) – 25 יחידות דיור. במשכיות, שבבקעת הירדן אושרו 20 יחידות חדשות, במעלה אדומים 89 יחידות ובאלון שבות, שבגוש עציון, 12 יחידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully