וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד מראני: הקיצוץ בתקציב לא יהיה באמצעות הכבדת נטל המיסוי

TheMarker כתב

13.12.2001 / 18:08

ביום ראשון יאשרו השרים קיצוץ בתקציב בהיקף 6.15 מיליארד שקל, עדכון של תחזית הצמיחה לשנה הקרובה ל-2% ועדכון של יעד הגירעון ל-3% תוצר

מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, והחשב הכללי, ניר גלעד, מסרו הערב נתונים בנוגע לתוכנית הממשלה לבצע קיצוץ בתקציב המדינה.

ביום ראשון תתכנס הממשלה לישיבתה השבועית, במהלכה יאשרו השרים קיצוץ בתקציב בהיקף 6.15 מיליארד שקל, עדכון של תחזית הצמיחה לשנה הקרובה ל-2% ועדכון של יעד הגירעון ל-3% תוצר.

ביום רביעי בשבוע הבא תתכנס הממשלה לישיבה תקציבית מיוחדת, במהלכה יציגו ראשי האוצר לשרים חלופות לביצוע הקיצוץ בתקציב.

מראני אמר כי החלופות שיציג האוצר לשרים לא יכללו מסים חדשים. הוא גם אמר שבאוצר אין שוקלים להטיל מס בורסה למימון הקיצוץ.

מראני אמר כי לאחר הדיון בממשלה ביום רביעי, אם לא יאשרו השרים אף לא אחת מחלופות האוצר, ייאלץ האוצר לדון בדרכים אחרות לבצוע הקיצוץ, ואפשר שאז ייאלץ לדון גם בהכבדת נטל המיסוי.

מראני אמר כי מכל מקום, האוצר מתכוון להקפיא בשנה הבאה את רמת החיים במשק, ובמסגרת זו להקפיא גם את רמת הקצבות שמשלם המוסד לביטוח לאומי.

החשב הכללי, גלעד, אמר שלנוכח הקריסה בגביית מסים והגידול החריג ברמת הגירעון התקציבי, תיאלץ הממשלה לגייס בשנה הקרובה בחו"ל 2.5 מיליארד דולר למימון פעילותה - גידול של חצי מיליארד דולר לעומת הגיוס בשנה החולפת.

לדבריו, גיוס המקורות בחו"ל יתחלק שווה בשווה בין קונסורציום של בנקים שיגייס בשוקי ההון המרכזיים בעולם - שוק היורו, שוק היאנקי והשוק הסמוראי.

את החלק השני יגייס ארגון הבונדס באמצעות מכירת אג"ח של הממשלה בריבית ממוצעת של 6.2%, שהיא ריבית הגבוהה ב-168 נקודות מעלות הגיוס של הממשל האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully