וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים: שיעור האבטלה האמיתי בארה"ב - 16.8%

נמרוד הלפרן

7.9.2009 / 17:08

מומחים טוענים כי שיעור האבטלה הוא הגבוה ביותר מאז מלחה"ע ה-2. נתוני האבטלה הרשמיים אינם כוללים עובדים שנאלצו להסתפק במשרות חלקיות או כאלה שהתייאשו מחיפוש עבודה

שיעור האבטלה הרשמי בארה"ב אמנם עלה בחודש באוגוסט ל-9.7%, לפי נתונים שפירסם ביום שישי משרד העבודה האמריקאי. אולם לפי שיטת חישוב מקיפה יותר של המשרד עצמו, נסקה האבטלה באוגוסט ל-16.8% - רמתו הגבוהה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה וכ-7% מעל לשיעור האבטלה הרשמי.

שיעור האבטלה הרשמי בארה"ב (U-3) עלה באוגוסט ב-0.3% לרמה של 9.7% - שיא של 26 שנים. עם זאת, שיטת חישוב מקיפה יותר של שיעור האבטלה שמפרסם משרד העבודה (U-6), הכוללת גם עובדים במשרה חלקית שהיו מעדיפים לעבוד במשרה מלאה וכן אנשים שהתייאשו מחיפוש עבודה, הצביעה על כך ששיעור האבטלה בארה"ב עלה באוגוסט ב-0.5% לרמה של 16.8% - שיעור האבטלה הגבוה ביותר שנרשם מאז שנת 1941 לפי כל שיטות חישוב האבטלה של משרד העבודה האמריקאי.

שיעור האבטלה (U-6) באוגוסט היה הגבוה ביותר מאז החל משרד העבודה לפרסם נתון זה בשנת 1994. באותה שנה, תפסה שיטת חישוב האבטלה U-6 את מקומה של שיטת חישוב אבטלה מקיפה אף יותר (U-7), שאותה החל משרד העבודה לפרסם בשנת 1976. שיעור האבטלה הגבוה ביותר שנרשם בשיטת חישוב u-7 היה 15.3%, במהלך המיתון של שנת 1982. באותה עת, היה שיעור האבטלה הרשמי (U-3) ברמה של 10.8%.

נתונים שנויים במחלוקת

מידת אמינות נתוני האבטלה בארה"ב שנויה במחלוקת. משרד העבודה בארה"ב משתמש כיום בלפחות שבע שיטות סטטיסטיות שונות לחישוב האבטלה, ומספר מומחים מעריכים כי שיעור האבטלה בפועל גבוה אף יותר משיטת חישוב האבטלה המקיפה ביותר, U-6.

שיעור האבטלה בארה"ב נחשב לנתון מקרו כלכלי בעל חשיבות פוליטית רבה עבור כל ממשל, ועל כן במהלך השנים הכניסו ממשלים שינויים בדרך חישוב האבטלה, בניסיון לייפות ו"לשפץ" את הנתונים. כך למשל, בתקופת הנשיא קנדי הוחלט להפסיק לכלול בנתוני האבטלה בארה"ב אנשים שהתייאשו לאחר שחיפשו עבודה במשך יותר משנה, שמספרם כיום מגיע למיליונים.

"שיעור האבטלה האמיתי שפורסם ביום שישי על ידי משרד העבודה הוא 16.8% - כ-7% מעל לשיעור האבטלה הרשמי", אמר ראש ארגון השדולה אמריקאים למען פעולה דמוקרטית (ADA), מייקל וילסון. "תוכנית התמריצים הכלכלית של הנשיא אובמה מצליחה, אבל שיעור האבטלה האמיתי מדגיש את הצורך בצעדים נוספים לעידוד התעסוקה".

"התאוששות ללא תעסוקה איננה התאוששות", המשיך וילסון. "כאשר הקונגרס ישוב ויתכנס החודש, עליו להרחיב את הסיוע למובטלים כדי לתת מענה למיליונים אמריקאים הנאבקים למצוא עבודה", אמר וילסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully