וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייבור דיי 2009: האבטלה בארה"ב בשיא

עומר רבין

7.9.2009 / 16:39

אחוז הבלתי מועסקים במשק האמריקאי טיפס ל-9.7% - שיא של 6 שנים. לא פחות מ-6.9 מיליון אמריקאים איבדו את מקום עבודתם מאז פרוץ המשבר

בארה"ב מציינים היום את ה"לייבור דיי" - יום העובדים, אך עושה רושם שאין יותר מדי סיבות לחגיגה: נתוני האבטלה במשק האמריקאי הגיעו בחודש אוגוסט לשיא של יותר מ-26 שנים - 9.7% מכוח העבודה. על פי הנתונים הרשמיים שפורסמו וכן על פי מספר מחקרים אקדמיים של אוניברסיטאות מובילות, שראו אור השבוע, יותר מ-5 מיליון אמריקאים מחוסרי עבודה כבר למעלה מחצי שנה. חוקרי תחום התעסוקה באוניברסיטאות הגדולות מעריכים כי שיעור האבטלה אף יעלה וצפוי לגעת ב-10% בטרם ירד לרמות נמוכות יותר.

"רק חלק קטן מתוכנית הסיוע, שבה התחלנו לפני מספר חודשים להבראת הכלכלה, יושם בפועל - זוהי תוכנית של שנתיים ונתחיל לראות את ההשפעה החיובית שלה על שוק התעסוקה רק בשלב מאוחר יותר", הסבירה הבוקר (שני) שרת העבודה של ארה"ב הילדה סוליס בראיון לתכנית הבוקר של רשת ABC. "אנחנו עושים מאמצים ליצור עבודות יזומות ולשמור על מקום העבודה של רבים בשירות הציבורי - שוטרים, מורים, רופאים ועוד". סוליס התגאתה גם בעובדה שעל אף העלייה שנרשמת בשיעור האבטלה - ישנה ירידה מסוימת במספר המובטלים החדשים בכל חודש (כלומר אמריקאים שאיבדו את משרתם בפועל במהלך החודש המדובר וניגשו לקבל, לראשונה, את קצבת האבטלה).

מהנתונים שפורסמו עולה כי בסה"כ מאז תחילת המשבר איבדו בארה"ב 6.9 מיליון בני אדם את עבודתם - 2.3 מיליון מתוכם לאחר שהחל ממשל אובמה בתוכנית הסיוע שלו לפני כשבעה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully